Skogsflickornas pris!

25 10 2012

Skogsflickorna i Göteborg delar varje år ut pris till den i varje åldersklass upp till 21 som presterat bäst på DM-tävlingarna. Tyvärr hade jag inte möjlighet att delta på mer än 1 DM (Sprint) då resten gick under Nordic Tour, men ”Mästarjackan” gick ändå till GMOK genom Sanna! Dock uppmärksammades jag ändå genom mitt SM-guld! Tack Skogsflickorna!

Under helgen sprang jag IFK-kavlen, en Öppen stafett med 4 sträckor, max 2 H21or och sedan 2 D21or eller 1 D21 och 1 H45. Jag kallades in som reserv på H21-sträckan, men den var inte mer än 5 km om än den var tuff. Karta.

Dagen efter var jag med och arrangerade GMOKs hösttävling. Ut med kontroller i soluppgången, sedan sålde jag soppa, pannkakor, kakor och korv i markan innan det var dags att plocka in kontrollerna. En lyckad tävling blev det iallafall!

—-

Igår var det dags för Nattcup. Vi var ett gäng som råkade skaka hand på att vi skulle köra långa banan under vinterns Nattcup och igår var det alltså dags för premiär efter att ha sprungit medel-banan förra veckan då GMOK hade KM. (Karta KM) Det var många som kom till start och vi slungades iväg i grupper om 4. Jag kämpade på, lite tappad riktning här och var, men annars helt okej. Blev otroligt trött på slutet då kroppen gjorde sig påmind om gårdagens intervaller som var de första på ett bra tag. Men jag kämpade mig runt. Och det gjorde Helena och Maria också och vi fick alla ett riktigt riktigt bra pass. Karta Nattcup. Det blir nog mer av detta under vintern!

—-

På lördag-söndag väntar Smålandskavlen. Det sista innan jag går in i fullt träningsmode. Är tillbaka på sistasträckan igen. Blir spännande!

Tripp, trapp, trull o s v. Delar av oss Göteborgstjejer som fick motta Skogsflickornas pris.

Åtgärder

Information

Kommentera

