Skogsflickornas pris!

25 10 2012

Skogsflickorna i Göteborg delar varje Ă„r ut pris till den i varje Ă„ldersklass upp till 21 som presterat bĂ€st pĂ„ DM-tĂ€vlingarna. TyvĂ€rr hade jag inte möjlighet att delta pĂ„ mer Ă€n 1 DM (Sprint) dĂ„ resten gick under Nordic Tour, men ”MĂ€starjackan” gick Ă€ndĂ„ till GMOK genom Sanna! Dock uppmĂ€rksammades jag Ă€ndĂ„ genom mitt SM-guld! Tack Skogsflickorna!

Under helgen sprang jag IFK-kavlen, en Öppen stafett med 4 strĂ€ckor, max 2 H21or och sedan 2 D21or eller 1 D21 och 1 H45. Jag kallades in som reserv pĂ„ H21-strĂ€ckan, men den var inte mer Ă€n 5 km om Ă€n den var tuff. Karta.

Dagen efter var jag med och arrangerade GMOKs hösttÀvling. Ut med kontroller i soluppgÄngen, sedan sÄlde jag soppa, pannkakor, kakor och korv i markan innan det var dags att plocka in kontrollerna. En lyckad tÀvling blev det iallafall!

—-

IgÄr var det dags för Nattcup. Vi var ett gÀng som rÄkade skaka hand pÄ att vi skulle köra lÄnga banan under vinterns Nattcup och igÄr var det alltsÄ dags för premiÀr efter att ha sprungit medel-banan förra veckan dÄ GMOK hade KM. (Karta KM) Det var mÄnga som kom till start och vi slungades ivÀg i grupper om 4. Jag kÀmpade pÄ, lite tappad riktning hÀr och var, men annars helt okej. Blev otroligt trött pÄ slutet dÄ kroppen gjorde sig pÄmind om gÄrdagens intervaller som var de första pÄ ett bra tag. Men jag kÀmpade mig runt. Och det gjorde Helena och Maria ocksÄ och vi fick alla ett riktigt riktigt bra pass. Karta Nattcup. Det blir nog mer av detta under vintern!

—-

PĂ„ lördag-söndag vĂ€ntar SmĂ„landskavlen. Det sista innan jag gĂ„r in i fullt trĂ€ningsmode. Är tillbaka pĂ„ sistastrĂ€ckan igen. Blir spĂ€nnande!

Tripp, trapp, trull o s v. Delar av oss Göteborgstjejer som fick motta Skogsflickornas pris.


ÅtgĂ€rder

Information

LĂ€mna en kommentar