Tävlingspremiär & 10-milaförberedelser

27 03 2017

Efter grus8:an har livet rullat på intensivt. P g a mycket lägervistelser i vår så har skolan bitvis tjockat ihop sig. Jag är nu inne på spurten av min tränarutbildning och har nyligen avverkat de två sista småkurserna i Vetenskapliga metoder och Hållbarhet. Det resulterade i många inlämningsuppgifter som skulle betas av, men framförallt hållbarhetskursen gav ändå intressanta perspektiv att ta med sig mot framtiden. Kontentan av den är väl att hållbarhet och etik är, likt coachingkontexten, väldigt komplext och det går sällan att hitta en generell lösning för alla situationer utan varje enskild är specifik. Så, inga genvägar finns, det går inte att undvika alla risker, men det handlar om att hantera det på ett så hållbart och etiskt sätt som möjligt, där och då.

Mitt i all träning och skola så har jag också betat av ett antal 10-milaföreläsningar med fokus på terrängen. Jag har haft äran att prata inför Västergötlands OF’s orienterare, Västerås ungdomar, Kåres lovande gäng samt Skåneslättens stora trupp! Inspirerande och roligt att se alla klubbar förbereda sig inför det som kittlar extra i min mage, vårens 10-mila!

Under helgen som gick har jag också gjort tävlingspremiär över medel- och långdistans på Rigors och Uvens tävlingar. Det slutade i segrar båda dagarna, men där långdistansloppet är det jag är mest nöjd med. Båda loppen hade väldigt bra starter, men jag blev väldigt trött på medeldistansen och lyckades inte hålla i orienteringen utan gjorde en större bom och flera små. Under långdistansen gjorde jag endast några småmissar på banans andra halva så i stort var det ett väldigt bra lopp. Också skönt att veta, att jag inför 10-mila, behärskar den långa banlängden som troligtvis väntar…

Nu framöver väntar fortsatt lite skola, men planen är att belastningen där ska trappas ner nu när säsongen på riktigt närmar sig. Mer tid till återhämtning.. Träningen fortsätter dock vara omfattande ett tag till. På fredag väntar landslagsläger i Estland – något att se fram emot! #ifyoureintothatkindofthings

bananlång.png

Åtgärder

Information

Kommentera

