Vill du få hjälp att uppnå dina mål med din löpning?

24 02 2016

Vill med det här inlägget passa på att slå ett slag för ett träningsplaneringsverktyg online som heter running.COACH! running.COACH ger dig din skräddarsydda träningsplan mot ett mål. Den hjälper dig också sätta realistiska tidsmål för en kommande tävling utifrån din nuvarande prestationsnivå. Dessutom tar den hänsyn till din vardag genom att du själv kan föreslå dagar som passar dig bäst för intensitetsträning eller långpass.

Jag kommer från och med nu vara en del av running.COACH då jag är en av flera s k ”guldcoacher”. running.COACH har olika nivåer på sina abonnemang och guldabonnemanget ger användaren möjlighet att också få en personlig coach att diskutera sin träning med. Detta känns som ett inspirerande uppdrag! Jag har också möjligheten att ge dig ett erbjudande. (Läs mer längre ner.)

rcrunning.COACH härstammar från Schweiz och är där väl etablerat. Sidan finns också på engelska och användarna är således spridda över hela världen. Nu har sidan precis släppts på svenska!

running.COACH träningsplaner är anpassade för dig som har mål med din löpning över distanser mellan 5 km och maraton. En stor fördel med running.COACH, anser jag, är att den är personlig i sina dagliga meddelanden till dig om vad du ska träna och vad du kan tänka på omkring träningspasset som näringstillförsel m.m. Den förklarar också syfte med varje träningspass och vilka olika delar av kroppen som främjas av den typ av träning du utför just idag. Jag som nu utbildar mig till tränare tycker det är väldigt viktigt att utveckla en förståelse för vad du tränar och varför och vad träningen gör med din kropp, istället för att bara skriva ”vill du springa mellan 40 och 45 minuter på milen så ska du träna såhär”.  running.COACH träningsplaner grundar sig i vetenskapliga teorier och erfarenheter från meriterade långdistanslöpare. Plattformen är väl utvecklad med stor möjlighet till enkla analyser för dig som användare. Det finns också en app för både iPhone och Android.

rc 2Många som läser här är säkert mer eller mindre orienterare. I orientering går det dock inte att komma ifrån den fysiska löpträningen och jag vet också att många orienterare även är flitiga millopp-, halvmara- och maralöpare och kanske kan det sitta på sin plats med ett förslag om hur den löpträningen går till? Det kan bli en härlig inspiration och spännande att se hur mycket du faktiskt kan utveckla din fysiska förmåga oavsett bakgrund och nivå. Givetvis går det att kombinera med din orienteringsträning om du vill det. Många av running.COACH träningar innehåller sekvenser av korta backryck för att bl a utveckla explosivitet, vilket jag tror är utomordentligt bra även för en orienterare. Det finns också utrymme för alternativträning (vilket delvis uppmuntras) samt förslag på stretchingövningar och styrke- & rörlighetsövningar.

runningcoachstep

Just nu kan du registrera dig och få en månad kostnadsfritt. Ange rabattkoden ”LINASBLOGG” i registreringen.
Välkommen till running.COACH!

runingcoachlogo
www.runningcoach.me

Annonser

Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: