Blogg om blaha blaha.

20 12 2015

20 december – några dagar kvar till dagen då jag levt i 27 år och ytterligare några dagar efter det är det dags att lära sig skriva 2016 istället för 2015. 2016, året då VM går på hemmaplan – något som varit så långt borta så länge och ett långsiktigt drömmål, som nu plötsligt blir inom räckhåll. För övrigt precis samma känsla när det handlade om 2008 och stundande junior-VM.

Jag har nu kommit igång bra med vinterträningen och har precis avslutat en tuff vecka. Jag har kämpat mig igenom 100 % alternativträning, men har haft fantastiskt sällskap under väldigt många pass. Peppen i cykelrummet i tisdags där vi visualiserade oss till en 10-milaseger. Peppen i vattnet i fredags där vi var hela 6 personer som antingen distansade eller intervallade oss runt i bassängen. Fredagsfys före fredagsmys var något som gick gott hem! Idag avverkades en lång intervallstege i form av 12-10-8-6-4-2 minuter på crosstrainer med långdistansorientering i tankarna och en stor klapp på axeln av mig själv efter att det var klart. Tack för den här veckan och tack Elin, Viktoria, Anna, Lilian, Maria, Kristin, Josefin, Elinor, Frida, Fredrik, Hedberg, och Jonas för att ni sällskapat med mig på ett eller flera pass denna vecka! (TRÄNINGSSÄLLSKAP <3)

Jag har också tänkt tillbaka på den där OL-galan flera gånger. Alltså… Så kul det var! Jag har också varit dösugen på att släppa två dolda göteborgsskämt som vi hade under galan. Detta kommer nu:

Introfilmen – där vi sitter och säger att vi hellre väljer att arrangera OL-galan än att få en VM-biljett – ett galet resonemang. Dock symboliserar vi detta genom att inte ha djurhuvudet på oss utan att istället ha ”huvudet under armen” vilket är ett uttryck för att överhuvudtaget inte tänka sig för i det man säger/gör…

huvudetunderarmen

Urbanfilmen – en låt skulle väljas att spelas under tiden vi spelade upp Saras Urbanlopp från Skottland. Vilken låt passar bäst om inte ”Urban photograph” med ”Urban cone”.

HAHA. Jag tycker det är jätteroligt. HIGH FIVE på den. Två givna rätt upp i krysset! DISCH! YOLO!

På Julafton blir det löpning igen! Hurra, hurra, hurra!
God jul allesammans!

Åtgärder

Information

One response

22 12 2015
Elsa

Haha, sådana ordvitsar är de bästa! Och vad duktiga ni var (såg filmerna på Marias blogg!) 🙂 puss

Kommentera

