OL-galan 2015!

16 11 2015

Hänvisar direkt till min kompanjon och ”partner in crime” Marias blogg där hon lagt upp de filmer m.m som presenterades under galan.

Och för er som missat vad det handlar om så är det som så att Maria och jag ansvarade för hela Svenska Orienteringsförbundets OL-gala som alltså hölls i lördags på Scandic Backadal här i Göteborg. Vi har jobbat många timmar (jag vill inte veta hur många), men jag måste erkänna att jag är fantastisk nöjd med både resultatet och resan på vägen.

Det har planerats, filmats, redigerats och övats in i minsta detalj. Vi bjöd på underhållning i form av förinspelade videofilmer, live-sång, dans, dialoger och göteborgsskämt. 5 olika outfits användes under kvällens gång. Jag var toknervös innan, men allteftersom kvällen gick övergick det i att känna mig hemma som aldrig förr på den där lilla matinéinspirerade scenen. Tack vare att jag hade en mycket god och likasinnad vän vid min sida. Tack underbara Maria! Också att jag visste att det satt en person som är tryggheten själv bakom mixerbordet och bara levererade allt på skärmarna som på rullande band. Tack Martin! Också stort tack till Håkan som lät oss göra vår grej och litade på oss att det blev bra utan att ha sett något av innehållet. Tack till Karro och Sara som levererade hundra procent på dansen som ni lärde er via videos(!) och att ni sedan satt där på första parkett under hela galan, tillsammans med andra landslagskollegor på de närmaste borden som gav en den trygghet jag behövde uppe på scen. Tack mamma och pappa och bror som hjälpte till med material och högklassiga göteborgsskämt (pappa, givetvis).  Tack Jonas för hjälp med filmning och stöd i arbetet inför. Tack Marias föräldrar och syster och tjej och vänner för allt ni bidragit med! Tack alla medverkande i filmerna både framför och bakom kameran. Tack ni som bidragit med foton och röst, bl a Per Forsberg till introt i ”Bara-OL-sången”. Tack landslagskompisar igen för era bidrag både som prisutdelare, urbanfixare/deltagare och att ni bjuder på er själva och har den självdistans ni har så att ni bjuder på er själva i de skämt vi använde. Tack alla goa gubbar som skrattade så gott åt mina göteborgsskämt! Där var jag i mitt esse! Tack all övrig publik och fina personer som applåderade och kom fram och gav oss beröm efteråt. Tack personalen på Scandic för att ni var så tillmötesgående och hjälpte oss med allt!

Det har gått åt en hel del energi, men den var välinvesterad. Jag har lärt mig massvis om hur man arrangerar en gala. Jag har skapat nya kontakter och kommit gamla vänner ännu närmare. Jag har äntligen fått agera på scen igen som jag alltid gjorde under mellan- och högstadietiden. Jag har vågat utmana mig själv och gått långt utanför min komfort-zon genom att SJUNGA TVÅ LÅTAR i MIKROFON inför ÖVER 200 PERSONER! Ja, jag behövde använda versaler för det. Och jag ber om ursäkt att jag inte hann gå någon sångkurs eller två innan, men jag hoppas att det inte skränade alltför mycket och om det ändå gjorde det, hoppas jag att du ändå tyckte innehållet och framförandet var skoj. Jag fick även känna känslan att dansa till ”Mitt Gullbergskaj paradis” iförd sjömanskostym på riktigt Håkan-manér. Bara en sån sak.

Nu blir det fokus på annat framöver och jag kommer återkomma på bloggen med lite utvärderingar och framtidstankar, men just nu ska jag bara njuta av gala-baksmällan och hålla kvar den glädjen det var att genomföra detta projekt!

2015-11-14 20.02.41 2015-11-14 20.11.19 2015-11-14 20.32.49

gala bara ol gala dans gala urban

galateam

 

Åtgärder

Information

One response

23 11 2015
Höstsamling | anna bachman

[…] vill se några av filmklippen eller lite bilder från kvällen finns det på deras sidor: Maria, Lina. Det var filmer, uppträdanden med sång och dans, live urban, prisutdelningar och en massa annat. […]

Kommentera

