SM medel 15:e

19 09 2015

En liten snabbuppdatering om helgens medel-SM.

Kvalet upplevde jag svårt till en början och behövde lite tid att komma in i det. Hade inte riktigt något bra flyt löptekniskt och hamnade lite efter i kartläsningen bitvis. Höll ihop det hyfsat tills jag inte läste kontrolldefinitionen och la bort ganska mycket tid. Efter det tvingades jag springa fort och bra och hade en mycket bra andra halva av loppet och kände att det ändå fanns lite offensiv orientering under kontrollerade former i kroppen.

Under dagens final tragglade jag igen lite med stråken inledningsvis och valde ibland fel och tappade tid, bland annat 30 sekunder till första radion (K6). Därefter springer jag väldigt bra på långsträckan och känner att jag har lite tempoväxling och bra riktning i kroppen. Dessvärre inte tillräcklig tillit till mig själv då jag i princip spikar punkten, men inte greppar att jag har skärmen precis vid mig och springer iväg åt höger då jag läser in mig fel. en minuts bom och tappar lite av den goa känslan som hann byggas upp under långsträckan. Snubblar ner mot varvningen och känner att jag är med hyfsat i matchen. Tyvärr lägger jag bort alldeles för mycket tid efter varvning och bommar 13:e med 40 sekunder och 15:e med över en minut. Varför? Dålig framförhållning och kartläsning samt kass riktning där jag var på väg att styra upp rätt, men litade inte tillräckligt på mig själv. Tråkigt på en sån fin bana i fin terräng. Slutar som 15:e, 4:49 efter segern. Är besviken på mitt genomförande då jag ändå tyckt att att jag haft rätt bra kontroll tekniskt på att undvika de större misstagen, men idag hade jag inte det. Fysiskt var det dock helt okej, så planen är nu att ladda om och lita mer på mig själv och min riktning imorgon. Och ta de nödvändiga stoppen.

Imorgon springer jag alltså SM-stafett tillsammans med Anna och Anna. Det blir fint det!

Resultat medel-SM.

Åtgärder

Information

Kommentera

