Fortsatt samarbete med 2XU!

28 05 2015

Nu lämnar vi fokus på foten för ett inlägg och snackar istället kompression! Jag har ju den äran att få samarbeta med 2XU Sverige som erbjuder kompressionskläder (och annan konfektion) av riktigt hög klass.

Jag tränar de flesta av mina pass i långa kompressionstights eller kompressionsshortsen. Mina favoriter är nyheterna MCS Elite Compression Tights. MCS står för Muscle Containment System och ger extra stöd till de muskler som behöver det mest (lår och vader på långtightsen och lår på shortsen). Detta för att motverka vibrationer som kan ge förslitningar m.m. De ger en grymt skön känsla och dessutom är de riktigt snygga!  Läs mer om MCS-teknologin här.

Under helgen, när det var Göteborgsvarvet i Göteborg, hjälpte jag 2XU i deras monter på Göteborgsvarvsmässan. Riktigt kul att dels få träffa 2XU-gänget ordentligt, men också att träffa massa glada löparfantaster. Kompression är populärt, men det är många som inte riktigt känner till varför kompression används och hur det fungerar. Det har många positiva effekter som vi kan diskutera någon gång! Läste nyligen en helt färsk studie över olika återhämtningsvarianter. Det är en meta-analys som syftade till att se vilka återhämtningsmetoder som faktiskt har evidens för att de ger resultat. Kompression är den metoden (tillsammans med näringsintag) som hade flest studier på att det fungerar. Därför har jag med gott självförtroende gått runt i mina recovery-tights och recovery socks senaste tiden! (Studien är gjord av Peterson, 2015, och heter Basic Recovery Aids – What’s the Evidence?)

Jag kommer troligtvis även hjälpa till litegrann under O-ringenveckan i Borås, så om du är orienterare och har frågor om 2XU kompression så kan vi prata där!

2xumonter

2XU’s monter på Göteborgsvarvsmässan 2015 Foto: 2XU Sverige

mcs elite

Nya snygga guld-tightsen!

Åtgärder

Information

Kommentera

