Rehab i full gång.

3 02 2015

Nu är det precis 9 veckor sedan operation och drygt 2,5 veckor sedan jag blev av med ortosen. Jag har sedan dess kämpat med min gång då foten ju inte överhuvudtaget varit aktiverad på det sättet under de första 6 veckorna efter operationen. Nu är jag nästan tillbaka till att gå utan att behöva halta, men det är lite rörlighet som saknas för att det ska gå helt utan problem. I övrigt har jag ett långt rehabprogram med övningar för säte, lår, vad och fot. Eftersom jag delvis började från 0 (när det gäller styrka i vaden) så har jag gjort ganska stora framsteg snabbt även om det såklart är lång tid kvar. Planen är att kunna ta de första löpstegen nästnästavecka, men därefter blir progressionen väldigt långsam.

Förra veckan spenderades delvis på landslagslägret i Skredsvik/Uddevalla. Kul med lite miljöombyte. Hade vart sjuk några dagar innan, men hann komma igång bra innan lägret startade, så kunde gå på med ganska mycket träning (inklusive mycket rehab). Körde mina första wetvestpass och det känns skönt att ha kommit igång med det och få springa igen (även om det är i vatten!). Besökte för övrigt också totalt 4 olika gym i Uddevalla under lägrets 4 dagar. Det får väl ses som något av ett rekord, även om inte ambitionen var att besöka så många olika från början utan att det var tillfälligheter, öppettider och sällskap som avgjorde. Man kan ju säga att gymutbudet i Uddevalla iallafall var väldigt bra!

Nu framöver väntar, såklart, fortsatt rehab och mängdträning, men på hemmaplan. Det känns ovant att inte åka iväg på utlandsläger vid den här tiden då det är vad jag gjort de senaste sex-sju åren. Nu mår jag dock bäst av att vara hemma och jobba vidare på rehabrutinerna. Planen är fokuserad här och nu och en vecka i taget. Det känns skönt och jag har än så länge ro i min träning. Jag har ingen aning när jag är tillbaka fullt ut, men i dagsläget spelar det ingen roll. Nu ska jag bli bra i foten och ta chansen att bygga upp en stark kropp.

Nu närmast ikväll väntar cykelintervaller i klubbstugan på tisdagsträningen! Alltid nåt!

 

Åtgärder

Information

One response

4 02 2015
maria

kämpa o ro på!

Kommentera

