O-event och landslagssamling

11 11 2014

I helgen var det landslagssamling som avslut för 2014 och uppstart för 2015. Det blev en tuff fysisk helg med 3 sprintlopp (O-event etapp 1-3), två stycken 3000-m-”test” samt ytterligare ett träningspass. Jag körde hårt hela helgen igenom, vilket resulterade i slitna ben och kräver flera dagars återhämtning. Lyckades också dra på mig en ordentlig träningsvärk i framsida lår efter att ha gjort en rörelsescreening lite för ouppvärmd, vilket mina slitna lår inte riktigt gillade. Det påverkade mig ganska mycket i slutet av helgen och en nära på väggning under zoo-sprinten som var lång (över 22 minuter!). Helgen bjöd dock på 3 roliga, variationsrika tävlingar. Tyvärr blir antalet löpare en faktor som påverkar lite negativt under själva loppen, då jag tycker det är obehagligt med den stora risken för krockar med barn, gamla och övriga löpare. Slutade till slut total 2:a i O-event på grund av relativt jämna lopp från min sida, lite tur med poängen och att Billan olyckligt stämplade fel. Lite flyt och en retro-jacka i pris.

Träningen har smugit igång så smått. Försöker jobba upp kontinuitet och rutiner i det jag gör och förhoppningsvis ska jag kunna bygga en bra grund till nästa års säsong.

Resultat m.m

Åtgärder

Information

Kommentera

