Samarbete: 2XU

18 07 2014

Sedan i våras har jag haft ett samarbete med 2XU och kan således stolt kalla mig 2XU-ambassadör!

2014-04-27 11.56.11

2XU är företaget som tillverkar kompressionskläder i världsklass för både träning, tävling och återhämtning. Jag själv har mest använt mig av kompressionstights och shorts- både före, under och efter träning/tävling samt kompressionsstrumpor och vadcalves.

I sporttältet på O-ringen kommer det att finnas många 2Xu-produkter att köpa och jag vet att många orienterare säkert är kluvna i om det är värt att köpa den här typen av tights för att tävla med i skogen. Jag har under våren tränat och tävlat mycket i skog, både i Sverige och utomlands och mina tights har inte fått en enda skråma – inget som ens skulle vara i närheten av ett hål. De är bland de tights som i särklass hållit bäst! Med andra ord riktigt god kvalité även för skogslöpning!

Jag älskar också känslan av att tävla i dessa tights då det känts som om mina problem med låren uppfattats lite mindre. Produkterna är också perfekta till flygresor då det annars är lätt att få svullna fötter och stumma ben.

Spana in tältet på O-ringen och kom gärna fram när ni ser mig om ni har några frågor om några av produkterna – hur de är att springa med i skogen o s v så svarar jag efter bästa förmåga.

Mer information här: www.2xu.se

lina sprint lina2xu cornetto

Åtgärder

Information

Kommentera

