Uttagen till VM

14 06 2014

Igår presenterades den slutliga truppen till VM i Italien i juli och jag är uttagen till att springa sprinten. Det känns väldigt roligt att få vara en del av ännu ett fantastiskt VM-lag och att få chansen på de utmaningar som väntar i Venedig den 5 juli.

Truppen i sin helhet.

Det är otroligt hårt om platserna i det svenska laget och det är flera tjejer som presterat riktigt bra på andra distanser som tyvärr hamnat utanför laget. Jag har sett min största chans på sprinten då det är där jag presterat bäst internationellt tidigare (3:a på världscup i Norge). Det är också på sprinten jag känt att jag haft störst chans att prestera bäst efter att ha haft en trasslig vinter och vår. Det visade sig också att sprinten var den enda distans som hade en ”ledig” plats i det svenska damlaget mot VM. Efter att ha radat upp stabila sprintinsatser på de flesta sprintrace:n de senaste åren både nationellt och internationellt så blev jag också bästa svenska på ett av uttagningsloppen i Båstad. Ännu ett stabilt lopp på Sprint-SM (4:a) gjorde att jag var den som fick den sista, och enda platsen, utöver de fyra som redan var förhandsuttagna.

Min senaste vecka har kantats av en rad dåliga prestationer (med undantag för kvalloppet i onsdags som var okej). Jag väggade på långdistansen i Norge med några kilometer kvar och har inte återhämtat mig så bra sedan dess. Jag fick idag lämna återbud till Venlastafetten då jag känner mig småsjuk. Något som antagligen suttit i några dagar. Jag ska nu följa mina lagkompisar springa Venla på YLE och se till så att jag återhämtar mig snabbt så att jag kan påbörja de sista veckornas uppladdning mot VM.

—-

Annars har det vart fina dagar i Finland med 5-kamp, stugmys, Orange is the new black och annat (mer eller mindre galet) hittepå.

ponys

Yo’u mah sistah from anotha’ mistah!

Intresserad av kepan? Beställ den här. #smygreklam

 

 

Åtgärder

Information

Kommentera

