Spanien och tävlingspremiär.

20 02 2014

I måndags kom jag hem efter att ha spenderat 9 dagar i Barbate, Spanien. Onda muskelfästen tinade upp, vilket gjorde att jag kunde springa i princip så mycket som jag ville. Terrängen var snabb och teknisk och riktigt bra förberedelser mot vad som kan vänta på EM i Portugal i april.

Tävlingspremiären blev en rivstart med två WRE-tävlingar (medel & sprint) på en och samma dag i Andalucia O-meeting. Jag placerade mig som 6:a på båda tävlingarna, med perioder av loppen som gav mersmak. Farten som jag mer eller mindre tvivlat på ända sedan i somras börjar återkomma i takt med att tekniken, som också blivit lidande av problemen senaste halvåret sakta men säkert börjar stämma bättre. Jag har dock några bitar kvar jag behöver lära mig att hantera. Resultados.

I samband med hemkomst har jag dragit på mig en sjukdom, vilket antagligen kom p g a att vi hade en värdelös hemresa med start mitt i natten och med kall, instängd luft på ett flygplan i 4 timmar, så kom sjukdomssymptom som ett brev på posten. Jag hoppas dock kunna vända det fort så att jag hinner piggna till innan avresa till Turkiet och världscuppremiär där om en dryg vecka.

2014-02-14 17.20.52

Jansson é på G!

2014-02-10 11.06.40

2014-02-11 19.42.49

2014-02-14 10.38.18 2014-02-14 12.49.06

2014-02-14 17.42.59

 

 

 

 

Lite hav, lite semlor, lite sprintby, ingen sol, starka brudar

Åtgärder

Information

Kommentera

