En helg med landslaget.

18 11 2013

En inspirerande helg med landslaget är till ända. Intensiv, men långt i från vad det varit de senaste åren. Nu fanns det gott om tid för träning, ett fint val av intressanta föreläsningar och både 11- och 3-fika!

Det började hårt. Harri’s effektstyrkepass som resulterade i träningsvärk både här och där. Efter det blev det ett känslosamt avtack av en av våra fantastiska förbundskaptener. Det blev en hel del tårar som grundar sig i att den här människan har hjälpt, stöttat och påverkat mig till att göra rätt val sedan 2007. Tack Anneli! Det blev en rörelsescreening som inte överraskade mig: jag har en hel del att jobba på när det gäller rörlighet. Det blir till att börja i en ände för att på sikt få till helheten bra! Jag fick också en idé om mitt lite onda knä som började bråka i onsdags/torsdags. Verkar vara en liten inflammation p g a en stram lårmuskel. Ska till IFK-kliniken på onsdag för att få ännu lite bättre koll, men det gjorde att hela helgen blev en alternativträningshelg. Därför fick jag äran att under fredagskvällen cykla intervaller med självaste fröken Jansson. 60/20 stod på schemat och det blev svettigt och mjölksyrit (nytt ord!). Kvällen avslutades med Sveriges manliga fotbollslandslag som spelade playoff mot Portugal på storbildsskärm.

Lördagen tog vid. Ett långpass på crosstrainer på förmiddagen. Först i sällskap av Filip och Ola, sedan kom Wille och till sist Olle. 100 minuter – nemas problemas i gott sällskap! Innan lunch hanns det också med helgens klart bästa föredrag av Linnea Gustafsson. Så oerhört tufft, men så viktigt. Tusen tack för att du delar med dig! Lunchen blev stekt strömming med potatismos. Hur gott? Maximalt gott. En liten princess på det också innan det var dags för nästa inspirationsföreläsning som handlade om hur snabbt allting går idag, och vad vi faktiskt gör med vår jord. Tänkvärt på alla sätt. Innan OL-galan hanns det med ännu ett pass på gymmet, denna gång i sällskap av Lisa. OL-galan avrundade alltså kvällen med god mat, hyllning av fina prestationer under året och lite dans även om jag höll mig passiv med knät. Liksom oklokt att stå över löpträning under flera dagar, men göra nåt halvstelt dansmove som ska ställa till med saker. Halvstela dansmoves är nämligen lite av min specialitet, så även dansen kan ju komma att utvecklas av de övningar jag fick av Åberg efter screeningen!

På söndagen blev det tröskelintervaller på crosstrainer med denna fantastiska vy över Skövde från hotellet på Billingen. Solen i ögonen hela tiden. Fint ställe! Därefter var det tack å hej efter ännu en helg med goa landslagskompisar och ett avstamp mot nya mål framöver. Suget är alltid starkt efter en sådan helg!

1463528_617172551654424_1677203590_nTrött mot slutet av passet och hållningen har varit bättre på hon den där till höger…

Och i onsdags hade jag 11 st 13-16-åringar hemma hos mig. Först var det träning: löpskolning, där jag blev imponerad av många löpsteg, hälkickar och snabbhet. Sedan blev det fika, lite information och kvällen avslutades med lagtävling i en trekamp. En lyckad kväll som gav mersmak för oss alla!

Åtgärder

Information

Kommentera

