Lucka 23: 24 år!

27 12 2012

23 december 1988 föddes jag. Dagen före julafton. Är det verkligen roligt att fylla år en dag före julafton? Ja, det är klart! Och jag har ju aldrig testat något annat!

Jag såg verkligen fram till min födelsedag som ett litet barn (det kan Jonas intyga) och jag fick en väldigt bra dag!

På förmiddagen sprang jag långpass tillsammans med Jonas, massa klubbkompisar och lite annat löst folk. Började i skog, för att sen hitta lite fina småstigar utan is, sen lite skog igen och så lite större skogsstig/väg på slutet. Gick rätt fort ett tag när grabbarna fick sträcka ut vid Delsjön så jag fick slita då baksidorna blev väldigt trötta. Tur att någon* puttade mig uppför sista backen från Härlanda Tjärn till Björkekärr.

Väl hemma landade jag på kökssoffan ett tag innan det var dags att förbereda födelsedagsmiddagen. Svensk husmanskost: köttfärslimpa med potatis, gräddsås och gröna ärtor. Efterrätt: Chokladcheesecake som havererade lite halvt. Men gott var det!

En present var en ny skrivare inklusive scanner från mamma och pappa. Pappa hade klagat på den dåliga kvaliteten på mina kartor jag lägger upp här.

Efter dagen var jag trött, nöjd och glad och kunde somna lugnt eftersom jag visste att det skulle bli en bra dag dagen därpå igen. 😉

Ps: Jag har ofta fått höra att det är till en elitidrottares nackdel att fylla år sent på året. Det blir väl vad man gör det till tänker jag? Upp med blicken och kämpa mot utveckling och målen! Januari eller december. Det krävs mer än 12 månader för att bli världens bästa.

*Jonas

gbls

Två decemberbarn med SM-guld 2012

Åtgärder

Information

Kommentera

