Lucka 6: #Nattcuplångabanan

6 12 2012

Igår efteranmälde jag mig när det var 8 minuter kvar på anmälningstiden. Hur dum får man va?

Idag var det -16 grader. Härkeshult. Snö. Och som ni vet kom snön innan det frusit på här i Göteborg = mossarna är inte frusna. Och någon som minns att det regnade litegrann innan snön kom? Ni vet att det är ganska blött i terrängen.

Det var förutsättningarna. 82 minuter tog det. Ingen km-tid att vara stolt över, men jag gjorde det. Nattcupen, långa banan. För andra gången i år. YES!

Jag ramlade i en mosse och hamnade på alla fyra. Benen gick genom isen och vänsterhanden likaså. Vänsterhanden som höll karta och kompass. Kompassen blev en stor isboll, så den gick inte riktigt att använda längre. Men det är liksom smällar man får ta. Kartan lyckades jag rädda.

Jag höll uppe humöret hela vägen trots passager i gallrad skog där man inte borde vara en mörk och kall decembernatt. Det var kul. Ett äventyr. En utmaning. Jag var med andra ord något mer pepp än vad jag var på mitt solo-långpass på väg i Upplands-Bro i söndags när jag sprang och sjöng på frasen ”What is it good for – absolutely nothing!”. Idag minns jag inte vad jag sjöng på, och det är ett gott tecken.  Det var också jäkligt gött att knyta näven vid näst sista där jag först var osäker, men läste in mig snabbt och spikade kontrollen, medan han bakom kom i högre fart, passerade och sprang fel. Att han sen slog mig med typ 13 minuter på hela banan är en annan sak.

Ps: Maria> Du hade älskat det!

 

 

 

Åtgärder

Information

3 responses

6 12 2012
Karin

Härligt!!

6 12 2012
maria m

I sure had!!!! GÖTT MOS!!!!!

6 12 2012
Ols

Starkt! Detta slår gårdagens gymupplevelse med hästlängder. Du skulle dragit med lattemorsorna också…

Kommentera

