Snart dags för summering, men inte än…

2 10 2012

Hej hej!

Tittade tillbaka på året i träningsdagboken häromdagen och insåg vad mycket bra jag har gjort. Jag har varit nöjd och mätt länge, men ni vet… När det finns en efterrättsbuffé som ständigt bjuder på nya gottesaker, ja då vill man inte tacka nej. De flesta av dem har smakat otroligt gott, medan några få har varit sånna som man direkt känner att man vill spotta ut (typ sånna med mint, eller för mycket mandel eller tänk er typ punsch?! I kakor?! Nej, socker och choklad ska de va! Eller färska bär!). Har fått pausa lite den senaste veckan, då jag i princip var spyfärdig efter senaste SM-helgen i Gästrikland. Nu har efterrättsmagen fått vila lite så att den kan njuta och smaka ordentligt på tårtan med nyplockade solvarma jordgubbar på. För i helgen väntar 25-manna!

Vad fan yrar tjejen om nu då?

Jo, jag drog en parallell mellan två av sakerna som är bland de bästa jag vet. Orientering och efterrätter. Det går att bli mätt på båda. Det är svårt att tacka nej. De är oftast otroligt goda, men ibland är de inte alls så bra som man tänkt och hoppats.

Jag har länge velat summera säsongen 2012, men jag låter det vänta lite till. Till helgen åker jag med min klubb till 25-manna. Vi slår nytt klubbrekord med fyra lag. Över 100 personer kommer åka med på resan. Hur häftigt är inte det? Jag ska springa förstasträckan – en helt ny utmaning för mig. Längesedan jag sprang en förstasträcka. Det är också första gången någonsin som damerna springer just den första sträckan på 25-manna. 370 lag… Wow! Tänk er en lång rulltårta. Och jag får ta första biten… Vilket privilegium!

        

Många fina GMOK-lag jag sprungit i genom åren!

Laguppställningar finns på www.gmok.se

Åtgärder

Information

2 responses

3 10 2012
Petra

Bra jämförelser med efterrätt och orientering. Jag saknar orienteringen och när jag ser att jag varit med i några av dina lag blir jag glad och stolt! Hoppas att kroppen vill hela sig snabbt så jag är med i alla fall lite 2013. Stort lycka till i helgen, kräma på i starten bara. Vi följer er här hemma. Kram P, D och G

8 10 2012
Lina Strand

Jag kan säga att rulltårtan smakade hur bra som helst. Och det finns många kvar som vi kan äta tillsammans! Det har varit tomt utan Hagåsfamiljen och jag har saknat ett gott gäng i damtruppen i dig, Louise och Mimmi! Platserna i lagen finns där och väntar på er! 🙂

Kommentera

