SM medel

22 09 2012

Känns änna tråkigt att ersätta SM-guldinlägget med det här, men det är så det är, det går upp och ner! Då förra SM-finalen var best ever så var dagen worst ever.

Ja, det går lite som en bergochdalbana just nu. Känns som om jag gått på reservtanken sedan efter VM och O-ringen, men det mesta har ju faktiskt varit upp ändå, med ett par bottenlopp som NORT-finalen och idag SM medel-finalen. Synd att göra det på så fina distanser och tävlingar, men det är väl så det kan bli, efter en lång säsong. En berg-och-dalbana helt enkelt.

Igår på kvalet gjorde jag ett riktigt bra lopp ända till 3:e sista där jag missar otroligt mycket (över 5 minuter) och tar mig precis vidare till final. Idag gick banorna i en annan typ av område inledningsvis och jag fick det inte att stämma och la bort väldigt många minuter på K1 och K3. Därefter har det bitvis gått bra, eller lite halvknackigt, men svårt att på riktigt bita ihop efter en sådan katastrofal inledning.

Jag är egentligen inte bitter. Det är så det blir ibland. Det var bara ett lopp och det kommer nya chanser. Jag har en speciell känsla innan ett lopp när det går bra och jag har också en speciell känsla innan ett lopp när det går som idag (okej, kanske inte riktigt lika dåligt – det här var liksom verkligen botten!) och jag får helt enkelt ta mig en funderare på hur jag ska ändra den känslan för att bättre kunna styra det. På våren är det oftast inga problem, när orienteringssuget är så stort, men efter att ha försökt varit i form sedan april så blir det svårare och svårare ju längre säsongen går. I söndags fick jag till det och tog SM-guld, något jag aldrig gjort förut och något som jag verkligen är stolt över. Det ska jag fortsätta vara även om jag idag var väldigt långt ifrån att vara bäst.

Men på ett sätt känns det skönt. Jag stänger inga dörrar för distanser på VM nästa år än, men jag blir alltmer sugen på den där långdistansen och då spelar dagens lopp verkligen ingen roll!

Grattis Rune och Ols som placerade sig 5:a och 6:a i H21! Gôtt!

Imorgon väntar stafett. GMOK har 3 fina lag i D21 där mitt lag ser ut som så att Jennie springer första, Anna andra och jag sista. Jag hoppas på den där goa känslan imorgon annars ska jag göra allt som står i min makt för att hitta den. Stafett är ju stafett!

Pray for Vuokatti…

Åtgärder

Information

Kommentera

