SM Sprint 7:a

28 08 2012

En pinne upp från förra året är ju ett steg i rätt riktning, absolut. Även om jag måste medge att jag hoppades på mer!

Har efter ett intensivt VM och O-ringen fightats lite med en halvförkylning och bristande träningsmotivation, vilket gått ut över kvaliteten på träningen. Dock har jag hållit igång och fått med mig ett par fina bergsdistanspass i Schweiziska alper. Dock fattades det lite fart när det drog ihop sig till sprint-SM, men jag kände att känslan blev mer positiv bara mellan kval och final. Gjorde tyvärr ett par missar och någon vägvalsmiss som gjorde att placeringen inte blev bättre denna dag, men absolut en riktigt bra genomkörare för kommande Nordic Tour som drar igång på lördag. Mycket sprint blir det!

1 sept Sprint kval och final Holmenkollen, Norge.
2 sept Medeldistans Holmenkollen, Norge
4 sept Knockoutsprint, Göteborg, Sverige
7 sept Sprint kval och Final Kajaani, Finland
8 sept Medeldistans jaktstart, Vuokatti, Finland

Idag sprang jag ett gôtt OL-intervallpass i Skatås och det har växt upp en hel del gräs sedan jag sprang i Göteborg senast. Tufft och rått, det är så det ska vara.

Foto: sprintsm2012.wordpress.com

Åtgärder

Information

Kommentera

