Mittimellantid.

8 08 2012

Efter O-ringen bestämde jag mig för att vila helt två dagar. Två dagar utan att göra nåt. Två dagar att landa hemma igen för första gången på 6 veckor. 

Två dagar räckte för att jag skulle bli sugen på att träna. Löpträna. Känna mig stark uppför, nedför och på platten. Och framförallt: att känna mig snabb.

Två dagar räckte inte för återhämtningen eller så körde jag på lite hårt för nära inpå VM/O-ringen eller så hade jag bara oturen att stöta på ett virus. Ett äckligt, litet, fjolligt virus som satte sig lite hårfint i halsen, som valde att svullna upp litelitegrann, men inte mer. Kände mig dock trött. Lite hög puls. Okej, dags att vila. Och ååååååh, vad tråkigt.

Helt plötsligt finns det så mycket tid över som jag inte vet vad jag ska göra av. Samtidigt som jag inte vill göra några stora utsvävningar för att så fort som möjligt bli frisk och få ge mig ut o springa igen. Idag känns det helt okej och det börjar rycka ordentligt.

Jag hade ett mission som startades i söndags och avslutades igår. Ni vet… De där prischeckarna som delas ut typ i samband med Silva League eller O-ringen. De är ju bara en symbol för mycket välkomna pengar som kommer trilla in på kontot (efter att skatten betalats och summan blivit mindre vill säga…). Men i vilket fall. Vad ska man göra med den där checken? Jag vänder på den så att den vita sidan kommer fram och målar! Målar tavlor! Hade gjort en tidigare och nu blev det en till. Hur bra som helst!

Min skapa-motiv-förmåga är dock inte så bra så jag behöver något att måla av. Har målat av lite Roy Lichtenstein tidigare i mina dagar och så blev det än en gång. Och såhär blev resultatet. Sjukt nöjd. Ska bara skära bort lite i kanterna och fixa något som kan likna en ram och sen får den ta plats i köket. Oh yes.

Nu ska jag alltså börja komma igång igen efter några dagar utan träning och redan på måndag väntar nästa äventyr. Schweiz igen! Ska tillbringa de första dagarna uppe i bergen vilket kommer bli hur bra som helst. Håll tummarna för att vädret blir bra!

Imorgon börjar dessutom Euromeeting i Österrike. Första gången jag inte är på Euromeeting på många år. Har många fina minnen från Schweiz 09, Tjeckien 10 och Finland 11.  Jag håller tummarna för svenska truppen som är där nu 2012. JOMA – KÖR SÅ DET RYKER!

Nästa tävling för mig är SM Sprint i Gävle 25-26 augusti. Ser fram emot det!

Åtgärder

Information

Kommentera

