Mitt första VM

28 07 2012

Det är med glädje jag sammanfattar mitt första VM. Målet för veckan var att njuta och att inte låta loppen växa sig större än vad de egentligen är. Jag lyckades!

Klart att VM är det största att springa och de lopp jag allra helst vill prestera på, och jag gjorde allt vad jag kunde i förberedelserna. Jag gav allt jag hade under loppen och jag tog hand om det efteråt. Allt till en viss gräns. Jag ville inte gå och ha ångest, vara nervös eller besviken över något där jag faktiskt ändå försökt göra mitt bästa precis där och då.

Mina resultat blev 11:a på medel- och 12:a på långdistansen. Jag hade ett ganska trassligt lopp inledningsvis på medeldistansen och kanske en defensiv start på långdistansen, men båda hade bra avslutningar och inga stora misstag. Jag är nöjd med placeringarna och jag vet att jag redan kan lite bättre! Det är motiverande!

Något jag är riktigt stolt över är att jag sprang hela långdistansen helt själv. Jag såg ingen konkurrent på hela banan. Positivt är ju att jag kunde göra helt mitt eget lopp och fördela mina krafter helt själv, men oftast är det en fördel att springa i en klunga och det var det flera som gjorde denna dag.

Att inte springa stafetten var väntat och jag hade en härlig dag tillsammans med laget där vi försökte heja och stötta de löpande lagkompisarna så gott vi kunde. Jag kände mig på många sätt delaktig och det är något vi jobbat med mycket i det svenska laget.

Hela VM avslutades med dans, dans, dans på banketten där Sverige showade! Riktigt roligt!

Jag har i princip bara positiva minnen från VM och även resan dit. Ledarteamet och lagkompisarna är härliga människor som tillsammans med drivkraften om att bli fightas om medaljerna gör att motivationen stiger mot framtida VM! Gôtt é de!!!

Kartor
Långdistans kval
Långdistans final
Medeldistans kval
Medeldistans final

Foto: Sören Andersson

Åtgärder

Information

Kommentera

