12:a VM lång

19 07 2012

Och i min andra VM-start så blev det alltså en 12:e plats.

Idag var det långdistans och det var en tuff utmaning som väntade med 12,4km fågelvägen och nästan 400m stigning. Jag var nog lite skraj innan och vågade inte riktigt lita helt på formen, men försökte peppa mig med att jag sprungit tuffa långdistanser och klarat av det flera gånger förut utan att känna att jag är i mitt livs form.

Öppnade ganska defensivt och brottades lite med alla taggbuskområden som finns i skogen, men som inte är med på kartan. Sånt är dock bara att acceptera, det är lika för alla och det gäller att fortsätta kriga på. Hade en ok inledning. Tappade nog en minut på långsträckan till K6 där jag istället för att komma upp på en stig, hamnar i ett hav av brännässlor som räckte upp till axlarna. Synd, annars sprang jag bra på den sträckan. Hade sedan en sämre period K9-K12, med lite småbommar vid kontrollerna som säkert kostade en hel tid. Fortsätter dock att kämpa och resten av banan springer jag bra. Sista 10 minutrarna springer jag i princip jämt med medaljtrion. Så det är mellan 75 och 85 minuter jag är som bäst. 😉

Klart att jag hade hoppats på en plats bland de 10, men egentligen är det inte så stor skillnad på 10:a eller 12:a. Detta var mitt första mästerskap och jag har redan lärt mig hur mycket som helst. Nu vet jag att jag verkligen är här för att vara här, och det finns ingenting att frukta, bara en massa att hämta. Jag är helnöjd med veckan som har varit hittills!

OCH ÄN ÄR DEN INTE SLUT! Hur bra är inte det? Imorgon väntar en vilodag där det säkert ska hittas på en massa skoj. På lördag är det stafett! (Laget tas ut och presenteras ikväll!) Och på lördag är det dessutom fotbollsmatch och bankett! Jag ska fortsätta att njuta!

Åtgärder

Information

One response

19 07 2012
mimmi

Du är hur cool som helst Lina – stort grattis och njut storartat av resten av ditt första VM! // Mimmi

Kommentera

