Imorgon börjar VM!

13 07 2012

Har nu nästan varit en hel månad i Schweiz. Världscup, läger, fotboll på tv, tv-spel och i verkligheten, glass i mängder (hemmagjord!), grillkvällar, pizza, intervaller, björnbärssnår… Och nu, äntligen äntligen är det dags.

Imorgon är det premiär av WOC 2012. Imorgon är det sprint. Jag springer inte, men Helena, Annika, Lena, Anders, Jerker och Jonas springer. Hur nice är inte det? Jag ska stå och skrika vid upploppsrakan så högt jag bara kan. Det fanns knappt nåt bättre på EM än att heja på sprintarna då. Nu får jag göra det igen. Och bli riktigt riktigt sugen tills det drar igång för mig själv på söndag eftermiddag. Då är det lång kval.

Har idag spenderat timmar över ett 1000-bitarspuzzel som vi äntligen fick klart. Vilket kämpande, men tack för underhållningen Linnéa! Idag har det också showats då Helena, Gustav och jag släppte bomben à la den svenska bankett-outfiten för våra lagkompisar. Dressed for sucess på lördag (nästa lördag) kväll. Men fram tills dess är det mer än en hel vecka av min dröm.

Läget med mig är bra. Jag blir mer och mer sugen för varje dag som går. The work is done. Nu är det dags att släppa loss all energi, all bra orienteringsteknik, det stenhårda fokuset… Det som jag gjort flera gånger innan i år. Det är ju inte så konstigt med ett VM-lopp. Egentligen, även om jag är lite extra nervös. Det är allt annat runtomkring som är det riktig speciella. Det som jag inte kan få någon annan gång än nu. Då gäller det att njuta.

(Och nu ska jag inte skriva längre. Är inte lika bra vän med Helenas Mac som med min HP, som tyvärr kanske har sagt tack och godnatt. Men lite fick jag ju knåpat ihop iallafall.)

Slutligen: Heja mamma och pappa som springer Hallands 3-dagars!

Åtgärder

Information

2 responses

14 07 2012
maria m

hejahejaheja!

16 07 2012
amanda

håller alla tummar!

Kommentera

