Tävlingspremiär för min nya klubb!

2 07 2012

… Och bli nu inte förskräckta av rubriken. Det är inte en ny svensk klubb jag pratar om utan min nya schweiziska klubb: OLG Rymenzburg! 

5er Staffel är det jag pratar om. En av de största stafetterna i Schweiz. 5 löpare, varav minst en dam. Sedan kan man få lite handikapp om man har någon ungdom med o s v. Jonas sprang förstasträckan och gjorde det suberbt. Kanske tuffare att vinna den än någon annan förstasträcka då M.Kyburz växlade som 1:a och F.Hertner som 2:a. Jag sprang 2:asträckan, gick ut som 6:a och öppnade offensivt, men tappade lite på några följande sträckor. Dock svårt att säga hur mycket då gafflingarna skiljde litegrann. Jag har inte sett alla gafflingar och sträcktiderna är inte sammanställda efter gaffling, så vet inte vilka som hade vilken. I vilket fall som helst så kanske det var en lite väl offensiv öppning då jag inte riktigt återhämtat mig på en dag efter träningslägret förra veckan. Jag fick slita enormt mycket för att själv kunna hålla farten, men är det stafett så är det stafett så då gäller det att kämpa, ända in i kaklet. Vet inte vad jag växlade som dock. Var iallafall 2,5 min efter Sara Lüscher och Ines Brodman på sträckan, kanske lite mycket på ca 5,2km, men men. Sträcka 3 och 4 sprangs av Beat och Markus och sen sprang Matthias sistasträckan, gick ut som kanske 10:a och plockade alla placeringar han kunde upp till 2:aplats. Vann gjorde Baselland med bl a Hertner, Lombriser, Hägler och Holmberg. De var lite tuffa att rå på. 🙂 Nöjda är vi med 2:aplatsen och kul var det! Resultat.

Pre-campet förra veckan gick mycket bra. Kände mig seg under världscupen i St Gallen och hoppades att det skulle lossna med mycket träning och det gjorde det. Fick många bra träningspass i både Jura- och Mittellandterräng. Kvalitetspass i hög fart, men också några riktigt lugna. Sprang sprint i Nyon för att byta lite underlag och få ett bra fartpass och äntligen kändes det som om kroppen började svara och ville springa fort. Väldigt skönt. Kanske var det fotbollen på onsdageftermiddagen efter 95 minuter långdistans som gjorde det? Sjukt kul var det iallafall. Nu ska jag nog ha alla nycklar på knippan som behövs för den där VM-veckan som för mig börjar 15 juli i Lausanne.

Nu väntat återhämtning från lägret och sedan formtoppning. Ska också hinna med massa annat kul och att bara vara. Ska shoppa bankettkläder med Helena, förhoppningsvis sola och bada (i Aare, sjukt kul!) och äta glass om vädret vänder  med gänget i Bern och sen ska det löpas lite intervaller ocskå. Idag har det fortsatt att regna och Jonas, Nick och jag har spenderat hela förmiddagen med Fifa på Wii. Sjukt kul. Några riktiga pärlor i nätet! Inspirerad av EM. 😉

Åtgärder

Information

Kommentera

