Vanligt liv.

7 06 2012

När det är tävlingar hit och dit så känns det som om hela livet är i en kappsäck. Jag bär runt på det jag har och åker dit jag ska/vill. 

Nu har jag som sagt varit hemma en och en halv vecka och fått tid att andas. Veckan har inneburit en hel del jobb med bl a besök på Ramböll och Norconsult där jag hoppas att Johan och jag kunde inspirera till att använda hittaut.nu och orientering som motionsform. Älskar att föreläsa och speciellt när det handlar om att peppa människor till att göra något bra! 

I tisdags sprang jag sprint-DM där det blev seger före två goa polare Anna och Maria. GMOK belägrade dessutom 5 av 6 pallplatser i HD21. Nu ska vi damer bara se till att bli bästa göteborgslag på Jukola sen har vi befäst titeln som Göteborgs bästa orienteringsklubb tycker jag! Dock ÄLSKAR jag konkurrensen och jag gillar mina konkurrentklubbkompisar. Imorgon blir det långpass med Maria bl a. Det är det bästa med orientering! Vem bryr sig om tillhörighet?

Igår var det vilodag och kände mig faktiskt lite snuvig efter sprinten. Blir därför lugn träning idag också. Styrka och sedan ska jag få äran att följa upp en av de många i klubbens framtid: Ella. Ska förhoppningsvis kunna ge bra tips inför helgens Unionsmatch där det känns som om Göteborg kan börja hävda sig på allvar igen efter några år i skymundan. Dock minns jag bara alla galna upptåg som hände på den tiden. Unionsmatchen (eller Distriksmatchen som det hette förr… Nostalgi, nostalgi…) 2004, i Kongsberg. Lina (- en av Sveriges vassaste bandyspelare med USM-brons i orientering!) och jag gick bananas på allt som kunde gå bananas på. Som det ska vara. Glömde bl a att duscha på TC så blev hembjudna till en okänd norrman och fick låna duschen där. Det funkade smärtfritt. Men frågan är om jag efter det här ändå fått en för god bild av norrmän? En annan anekdot är att jag efter målgång fick frågan om jag vill ha vann? ”Nää, jag vann inte”, sa jag surt efter att ha varit besviken på mitt lopp och gick därifrån… Men lite vatten hade nog inte skadat…

En vecka till hemma alltså. Imorgon kommer Jonas och där tog hjärtat ett extra skutt. Fick dessutom ett mms (videomms, med grundtanke om att skicka bara en bild – morsan har inte alltid tekniken på sin sida) med att de första  jordgubbarna i deras land redan är mogna. Snabb som jag är bjöd jag in Jonas och mig till grillmiddag på söndag och således också årets första hemmaodlade jordgubbar – förhoppningsvis. Jag drog ju nitlotten iår att spendera hela sommaren i Schweiz och på så sätt missa hela jordgubbssäsongen hemma i mors&fars trädgårdsland. Men jaja, det kan det väl vara värt. Det kanske finns jordgubbar i Schweiz också?!?!

Åtgärder

Information

One response

7 06 2012
Jonas

Ingen fara Lina, det finns jordgubbar här! Och jag har även hört rykten att jordgubbarna tycker mer om sol än om regn -> jag tror dom är även sötare här än i Sverige 😛

Kommentera

