Uttagen till VM!!!

28 05 2012

Alldeles nyss presenterades den svenska truppen till VM i Lausanne, Schweiz i juli och det känns himla gott att se mitt namn i den listan. Jag kommer att springa både medel och långdistans!

Det kommer med andra ord bli samma distanser som jag sprang på EM. Det är hur bra som helst att jag får springa två individuella distanser och det kommer ge väldigt bra erfarenhet mot framtiden samtidigt som jag känner att jag har bra chans att lyckas på båda två.

Min vecka kommer därför se ut såhär:
Söndag 15 juli långdistans kval
Måndag 16 juli medeldistans kval
Tisdag 17 juli medeldistans final
Torsdag 19 juli långdistans final

Hela truppen kan du se på Svenska Orienteringsförbundets hemsida och det är gött att vi är två GMOK:are uttagna!

Det är förövrigt samma trupp som åker till Världscupen i St Gallen, Schweiz över midsommar. Nu finns det mycket att se fram emot – men först återhämtning och en kort grundträningsperiod.

Åtgärder

Information

One response

29 05 2012
maria m

jaha då blire hänga framför gpsen igen då mitt i skönaste sommaren- när ska man hinna bada liksom??? =)

Kommentera

