EM lång final – 8:a!

18 05 2012

Wow, vilken jävla vändning! Jag kan väl säga att jag rekommenderar att springa en mästerskapsfinal för ANDRA gången i sitt liv. Det är en njutning!

Bestämde mig för att vara offensiv från start. Eller redan innan start. Det blev en mer offensiv uppvärmning som gjorde att jag väcktes lite ur min dvala som jag tror att jag lätt hamnar i efter timmar av karantän. Men okej, inledningen var kanske lite väl offensiv. Bom på K1, K2 och sträckan till K3. Sen började jag få upp farten och flytet. Springer bra mellan K5 och K10 även om jag bommar 1oe kontrollen. Håller i det bra resten av vägen också även om jag kanske tappar lite driv från 13 och hemåt. Riktigt skönt att höra att jag varvar som ohotad tvåa just då, efter Billan, och eftersom sistavarvet var så kort så händer inte så mycket utan jag går i mål som 2:a och är helnöjd. Slutar på 8:e plats och det känns himla bra! En ganska stor ocean från att vara rädd för att starta sisåsär ett halv dygn tidigare.

Vill skicka grattis till Simone som verkligen bombar sönder idag. 38 sekunder från idealtiden och då har hon defilierat in i mål. Från det att hon kan glida de 3 sista sträckorna har hon bara tappat 15 sekunder. Det. är. helt. sjukt. Imponerande! Resultat från idag

Min roomie Tove är också helt sjukt bra! Men det visste ju alla redan!

Nu ska jag käka kvällsfika och mingla med mina sköna landslagskompisar som tomte-Håkan inbjöd till alldeles nyss. Och ladda inför en andrasträcka på stafetten på söndag. Men först heja fram sprintarna såklart! Livet leket! Puss!

Tungan rätt i mun med finalterrängen lämnad bakom…

Åtgärder

Information

One response

19 05 2012
orienterarensofia

Du är helt sjukt bra! Imponerande.

Kommentera

