EM lång kval – 5:a

16 05 2012

Yes, två kvallopp gjorda och två finalplatser kirrade. 

Igår gjorde jag alltså ett nytt stabilt kvallopp och kom på 5:e plats i heat C, 1:30 efter Merja Rantanen. Loppet var bra, men gick väldigt mycket på säkerhet, framförallt sträckan upp över Hökberget där jag klippte toppen. Det var ju inte något om man tänker på alla gånger jag sprungit upp på Gurten i Bern. Och det har ju blivit en ganska enkel match.

Resultat heat C

Alla svenska tjejer till final igen, men dessvärre fick vi inte med oss alla grabbar, men det kommer nya chanser för det. Heja Ola!

—–

Idag är det vilodag och vi har precis hejat fram alla svenskar i sprintkvalet. Det krävdes 6 datorer för att kunna följa optimalt. En kopplad till tv:n med bild, en med ljud, tre med respektive heats liveresultat och en med startlistorna. Vi hade stenkoll och grattis hela svenska gänget som får springa final på lördag!

Annars ska jag bara ta det lugnt idag. Kanske jobba lite på min dalahäst, men det går så jäkla dåligt. Jag är inte bra på att tälja, vill bara börja måla, så jag funderar på att måla riktigt många gånger så inga skavanker syns och så får det helt enkelt vara en tjock och fyrkantig häst. Sånna finns väl också?

 

Åtgärder

Information

Kommentera

