Nytt samarbete med Saucony

12 05 2012

Jag har länge haft ett par Saucony type A2 som jag använt när jag sprungit asfaltssprinter och grus-8:antest och det har liksom varit en speciell känsla när jag tagit på mig dem och fått springa riktigt fort.

Under senvintern har jag haft lite känningar i hälar, hälsenefäste m.m i båda hälarna och fått vara väldigt noggrann med att avlasta hälarna så mycket det går från hårt tryck. Jag konstaterade då att det är mina A2:or som fungerade allra bäst av mina löparskor varför jag började slita ut dem lite mer än innan. Jag blev därför sugen på fler skor med så mjuka hälkappor och det är Saucony som står för dem.

Jag tycker det känns väldigt bra att få fortsätta tävla stadssprinter och löplopp och också träna i Sauconys skor. Fick bl a hem ett par riktigt fina Type A5 som jag längtar efter att få använda i tävlingssammanhang första gången. Tänk att få springa ett sprint-VM i dem? WOW!

Det är företaget Gerisale som ansvarar för Sauconys löparskor i Sverige. Spana in Sauconys skor här.

Åtgärder

Information

Kommentera

