EM-uppladdning

12 05 2012

Sitter i världens största stuga kallad Limbygården och tittar ut och ser… snö? 

Ja, det ligger lite kvar i skidpisten som går precis här utanför, någon annan snö kan jag inte se skymten av. För blott andra gången sedan i onsdags kan jag också se utsikten över Siljanområdet. Det har nämligen varit en mer eller mindre konstant dimma som legat över Grönklitt, men idag skiner solen och i eftermiddag blir det besök i Björnparken.

Jag har under de här dagarna försökt att få till en så bra uppladdning som möjligt. Två OL-pass relevant för lång och medel kval respektive final. Det kommer bli gaaaanska så naaaajs.

Igår eftermiddag körde jag sista spetsträningen i form av lite intervaller här uppe i Grönklitt. Höll på att blåsa bort när jag gick utanför dörren så joggade direkt neråt botten på skidbacken. Började en fyraminutare, men den bara grusvägen övergick till snöslask efter ett tag så fick göra en 180gradersvändning. Sedan fortsatte det. Spöregn, 6 grader och en blåst av många sekundmeter. Det kändes som Göteborg i slutet av november! Skönt att känna sig som hemma. Och benen? De kändes bra!

Vad gör jag annars? Äter mängder av Carinas fantastiska mat. Det finns inga ord. Smaklökarna kan inte få en större njutning än så.Idag är målet att ha roligt, le och njuta av dagen. Ser fram emot att det snart ska dra igång.

Foto: Mårten, SOFT

Åtgärder

Information

Kommentera

