Klar för EM!

8 05 2012

Igår presenterades den svenska EM-truppen och det ska bli riktigt spännande att jag ska få göra mitt första mästerskap på seniornivå. Långdistans och medeldistans blir de individuella lopp jag ska springa!

Det pirrar verkligen i kroppen när jag tänker på framförallt medeldistansen. Ser verkligen fram emot det! Åker upp till Orsa imorgon eftermiddag för att börja ladda tillsammans med resten av laget.

Här kan du se hela den svenska truppen. Otroligt häftigt att vi är hela fyra GMOK:are som ska representera Sverige!

Dessutom var förbundets Webb-TV på besök för ett tag sen och gjorde ett inslag om mig och inför mästerskapet. Kika på det här.

—-

I fredags sprang jag dessutom Silva League #5 – sprint i Linköping där jag överraskande placerade mig som tvåa, bara 6 sekunder efter Tove efter ett ganska defensivt lopp, men utan misstag. Detta gjorde att jag knaprade in lite tid i totalen, men ligger fortfarande 3:a. Ryabkina leder, Billan tvåa, jag trea och Tove 4:a. Sen är det ett ganska stort hopp ner till nästa placering.

10-mila är också över och där blev slutplaceringen 8:a vilket innebär klubbrekord. (9:a var bästa från i fjol). De andra tjejerna sprang helt fantastiskt och jag gick ut som 6:a, men tyvärr hade jag ingen bra dag. Kroppen kändes dålig för första gången på länge och jag lät det begränsa mig till att inte kunna utöva den gladoffensiva attackorientering som jag brukar. Snuddade vid en kontroll 3 gånger innan jag fick den och 3 minuter går förlorade. Otroligt besviken vid målgång, men vi får ändå vara stolta över vår prestation. Det gör mig taggad för framtiden. Tack Jennie, Judith, Viktoria, Anna och alla ni andra tjejer i klubben för att ni är så goa lagkamrater! Likaså tack till Ola, Fredrik, Klas, AP, Hasse, Mats, Mats och Elsi-Brith för att ni på olika sätt bidrar till att vi i elitgänget ska ha det som vi har det. Ytterligare tack till Ingela som alltid peppar mig med bra sms och samtal.

Ser fram emot tiden som kommer och ikväll ska jag njuta av 10-mila och pre-EM-tårta!

Åtgärder

Information

2 responses

8 05 2012
orienterarensofia

Ett steg i taget Lina! Stafettframgången ( den riktigt stora) kommer ju närmare och närmare för varje lopp.

8 05 2012
maria m

GRYM är du!kram

Kommentera

