10-mila nästa!

3 05 2012

Nu är det bara två dygn och så är 10-mila över. Igår hade vi uppladdning i GMOK med träning, mat, terränggenomgång och lagsnack. Det känns verkligen att det börjar dra ihop sig.

Det känns hur bra som helst att vi redan nåt ett av våra mål: 5 lag i damstafetten. Och ännu, vad jag vet, inte en drös med återbud som det brukar kunna vara. Alla har gjort jobbet fantastiskt bra fram tills nu och det känns riktigt bra att få vara en del av den stora GMOK-gruppen som samlas i Kvarn på lördag.

Mitt lag är superstarkt och består av Jennie, Judith, Viktoria, Anna och jag på avslutningen. Ungt lag, med mycket hunger! Vi ska försöka genomföra stafetten precis så bra som vi kan och jag börjar redan bli lite nervös så det är skönt att springa av sig lite imorgon på sprinten.

Sprint ja. Första sprinten i Silva League och ännu en WRE-tävling. Startar 18.03 och det ska bli intressant att se vad jag ska hitta på under hela den långa tiden som ska tillbringas i karantän. Men det är bara att börja vänja sig. Det är ju så det går till på de internationella tävlingarna. Skovalet har jag nog iallafall spikat idag. Då det är en tredjedel skog är det istället dags att testa något nytt. Acceleritas 2 blir det nog som ska få bära mig genom ett bra sprintlopp.

För den som är nyfiken på resten av GMOK-lagen så kommer de att publiceras på gmok.se inom kort. Annars njuter jag av försommaren. Det var nice vid Västra Långvattnet i tisdags…

Smultronstället nr 1.

Åtgärder

Information

Kommentera

