Silva League medeldistans och 2:a!

15 04 2012

Medeldistans. 4440 meter. 320 meter stigning. 19 kontroller. Tufft skulle det bli och tufft blev det. En av de tuffaste medeldistanserna jag sprungit, helt klart.

Spänningen var hög innan start och jag slet verkligen för att hitta rätt fokus. Misstag på K2 där jag tappar riktning och går för långt vänster, men lämnade det bakom mig snabbt, men får inte riktigt in flytet och gör lite smågrejer. Dock fortsätter jag kämpa (som igår) och får in bättre och bättre fart och flyt. Väljer, efter ganska lång tid av fundering, vänster runt på långsträckan och tänker först: ”Fan, det här vägvalet kan jag förlora loppet på”, men sekunden senare vände jag det till att ”jag ju också kan vinna loppet på det”. Jag genomförde vägvalet bra och det gav mig styrka till resten av banan och undvek misstag och det är det som tar mig upp till andraplatsen, bara 22 sekunder efter Ryabkina som gör en snygg comeback.

Känns skönt att äntligen vara på pallen och att äntligen vara bästa svenska. Dessutom att göra ytterligare ett bra lopp på medeldistans är väldigt mycket värt för fortsättningen. Jag har fortfarande en del att slipa på när det gäller genomförandet av loppet, men jag känner mer än nånsin att det verkligen finns där. Det är gaaaanska så naaaajs.

Vill också lyfta fram att det var tre GMOK-tjejer bland de 16 bästa – jag, Anna och Viktoria. Riktigt kul! Och tack SAIK och Lerum för fina tävlingar i helgen!

GPS-tracking
Karta med vägval
Resultat 

Nu till veckan blir det först och främst återhämtning (med Vänner säsong 8 – äntligen!) och sedan lite 10-milasamling som avslutas med Stigtomtakavlen. Äntligen stafett igen! GMOK kommer med riktigt starka lag i både dam- och herrstafetten!

Foto: Johan Strand

Åtgärder

Information

2 responses

15 04 2012
tiselius

Stort grattis till dubbla framgångarna i helgen Lina! Så kul att se dig reparera bommarna genom att trycka till och leverera orientering på högsta koncentration, medan de andra tröttnar och gör misstag istället!

16 04 2012
tomas

Bra sprunget i helgen Lina!
Och bra sprunget på båten idag!! 🙂

/Tomas

Kommentera

