Hälsning från Portugal!

16 02 2012

Hej hej!

Sitter just nu på hotellet utanför San Pedro da Sul någonstans i Portugal. Knackigt internet, men det klarade ändå en distans-föreläsning även om jag var som en jojo in och ut ur chatrummet. Jag kanske inte sagt att jag börjat läsa nybörjartyska? Jajemen! Ich heiße Lina und ich wohne in Göteborg. Det ni! Men det är på den nivån jag befinner mig just nu, så det tar ett tag till jag kan blogga på tyska, om den dagen någonsin kommer… =)

Iallafall. Portugal! Halelujah! Sol, värme och massa träning! Är i dagsläget underbart sliten. Härjat på beachkartorna och kört många fina sessioner. Medeldistanser, jaktstartspass, långpass… Dock började huvudet bli riktigt trött efter träning och ganska intensivt tyskapluggande (inte bra när man tänker på tyska ute i skogen. Hade jag kunnat orienteringstermena hade det kanske varit lugnt, men nu när jag springer och berättar för mig själv att ”Ich komme aus Schweden” så är det inte riktigt rätt fokus. (Får be kursledaren gå igenom lite viktigare glosor på nästa chat såsom sänka, höjd m.m) Men iallafall, så behövde jag en mönsterbrytare. Vila eller natt-OL på en kurvbildskarta med kontroller utan reflexer? Jag valde det senare! Precis vad jag behövde! Det var grymt! Vi bommade redan startplatsen genom att parkera några 100m för långt bort och således blev det ”hej parallellfel” direkt från start. Styrdes dock upp ganska snabbt eftersom vi startade alla samtidigt, så banan fick börja från K2. Därifrån fick jag äran att ligga lite bakom många av klubbens goda nattlöpare även om Mäster Ols stod över, och jag fick också möjligheten att glida om allihop, spika en kontroll när de andra bommade och få lite lucka. Det är go känsla. Efter det hamnade jag lite efter när tempot höjdes, men genomförde ändå ett mycket bra pass med några få utsvävningar. Det var glädje under passet och när jag kom tillbaka vilket jag inte känt på de passen före. Skönt! På bilresan hem diskuterades diverse finska klubbnamn med Hedis. Så lättroade man kan va!

Nu har vi förflyttat oss upp mot bergen och ska springa POM i helgen. Vilade i eftermiddag och blir en väldigt lugn dag imorgon för att få återfå lite energi. Sen får jag se om jag kör på under långdistansen på lördag eller väntar till söndagens medel, beror på återhämtningen. Måndag – då blir det tävling på riktigt iallafall!

Hälen och hälsenan känns bra. Känns lite mer när det blir för sandigt, men jag är flitig med mina tåhävningar och annat och det har bara känts bra när jag sprungit. Känns inte riktigt läge att äventyra något nu…

Lite kartor finns här och det fylls på allteftersom. Killarna sköter inte scanningen av kartorna som de ska… 😉

Tschüss!

Åtgärder

Information

3 responses

17 02 2012
sofia

I Göteborg är det isbana överallt. Stanna kvar ett tag till. Och lycka till i helgen!!

17 02 2012
Lina Strand

oj, låter inte så lockande. hoppas det vänder innan vi kommer hem på tisdag! vi har nu genomfört ett klassiskt korridor-styrkepass. några av dina onsdagsövningar kom upp! 🙂 hoppas ni har det bra hemma trots isbana! tack, vi ses!

21 02 2012
amanda

vad roligt att du bloggar lina, har inte hittat hit förrän nu! hamnar på bloglovin på momangen. och OJ vad du gör mig sugen på att orientera, nu är det jag som sätter igång motionsträningen om möter och hejar på dig på tävlingarna i vår och sommar! massa massa kramar!

Kommentera

