Heading to Tanzania!

28 12 2011

Imorgon eftermiddag bär det av mot Tanzania. Efter lite flygbyten i Amsterdam och Nairobi anländer vi till Arusha i norra Tanzania på fredag vid lunch.

Därefter blir det direkt ut på safari. Vi bort på ett Highview hotel och ett Tent Camp. Vi ska bl a till Ngorongoro och Serengeti. Efter 6 dagar åker vi med flyg ut till Zanzibar där det blir sol, bad och dagsutflykter. Det kommer vara cirka 27 grader varmt i havet och lite högre temperatur i luften. Ute på safarin, när vi är på högre höjd kan det bli ”lite kyligt” på kvällarna. Ska bli otroligt skönt att komma ner i ljuset och värmen!

Vilka är ”vi”? Familjen med mams, paps och storebror. Moster Anneli och så familjens nytillskott Christer och David. Jättekul att de hänger på och eftersom iallafall Christer kanske är mest träningstokig av oss alla så kommer det nog bli en hel del fysisk aktivitet inklämt mellan allt annat… 🙂 Vi har lånat med oss några wetwests (tack!) och jag har ett fint tempostyrkepass med egna kroppsvikten som byggs upp i tankarna. Ska iväg och köpa ett hopprep i eftermiddag också. Bra för uppvärmning samt att få upp pulsen mitt i styrkepassen. Hoppas också kunna ha någorlunda ytor första veckan så att vi kan få ut något kortare intervallpass. Jag menar, en 150-200m runda borde inte vara omöjligt? Blir spännande att se vad vi kan få ut för träning av det här.

Hem kommer vi den 12 januari förhoppningsvis bruna och fina, med fyllt D-vitaminförråd och energi som räcker länge!

Kan förhoppningsvis bjuda på lite bättre dyk än i Kenya för snart 6 år sedan.

—-

Är förövrigt kry igen efter förra veckans intensivinfluensa. Trötthet satt i några dagar efter, men igår körde jag första fartpasset igen (12x3min med 1min joggvila) i tröskelfart och det kändes bra. Idag blir det ca 90 min distans med en 3km OL-kontrollplock mitt i. Blir fint!

Ha det gott!

 

Åtgärder

Information

Kommentera

