GMOK är på G!

21 11 2011

För ett tag sen presenterade GMOK några fina nyförvärv och idag kunde man läsa en nyhet om det på orientering.se. Det är fantastiskt kul att Anna och Judith har bytt till klubben och jag längtar redan till stafetterna.

Vi har jobbat med ett lag ett tag nu och vi har presterat bra flera gånger och varit och nosat på fina placeringar. På 10mila iår kom vi 9:a och med det uppfyllde vi vårt stora mål topp 10. 2009 kom Jennie, Louise och jag 4:a på SM-stafetten. Iår hade vi smak på något liknande, men hade lite stolpe ut. Nu kan man väl säga att vi har fått pricken över i:et för att stå där uppe och glänsa ordentligt i framtiden. Extra kul är det ju såklart att Anna bor i stan (500m bort från mig faktiskt) och utgör därför en mycket bra träningspolare på heltid mot gemensamma VM-mål i framtiden. Vi hade ett trivsamt distanspass i fredags och imorgon får jag sällskap på morgonjogg runt 8:an. Redan kl 7:00 går tåget. Titta, hon har inte bara bra inverkan på mig när det gäller träning utan ser också till att jag kommer upp i tid på morgonen! När det gäller Judith så hör ju hon hemma i Schweiz där jag ju hänger ganska mycket också, så det är lyx att ha en klubbpolare att träna med på plats även där nere. En klubbpolare med erfarenhet av VM-medalj dessutom. Wow.

Något som GMOK jobbar hårt för är bredden på elitverksamheten. Att inte bara ha mål för 1:a-lagen utan också för 2:a- 3:e och 4:elaget. Herrarna har varit bästa andralag flera gånger iår, och tjejerna på Jukola var och nosade på riktigt fina placeringar (21:a). Att Judith och Anna kommer gör ju att även andra-, tredje- och fjärdelaget förbättrar sig ytterligare. Sweet, dudes!

Artikel på orientering.se

—-

Nu laddar jag för veckans happening som blir EM-läger featuring landslagssamling. På onsdag åker vi ett gäng upp till Öhlunds stuga (tack!) utanför Orsa där vi tränar i krokarna kring EM och sedan förflyttar vi oss till Siljansnäs på fredag. Där blir det allt mellan himmel och jord som det brukar vara på landslagssamlingar. Jag kommer fyllas med otroligt mycket nytt och då är det bara att välja och vraka från det smörgåsbordet.

Imorgon kommer jag ha ont i benen för idag blev det en sjujävla innebandy. Vi var bara 7 (6, som ibland blev 4) stycken som spelade och då blev det väldigt intensivt och ingen vila. Men övning ger färdighet. Nätade en hel del idag! Visserligen blev det kanske något större ytor på plan (med andra ord – jag kunde spela ut och utnyttja mina tekniska färdigheter lite bättre än vanligt ;P), så det kanske gjorde det lättare att näta, men kul var det och trött är jag. Nice! Frågan är om det blir snabbdistans eller banintervaller imorgon? Har fått äran att laga mat i stugan så några 2-4-6 med gänget blir det inte. Sparar mig till när vi löper dem längs Delsjövägen. Ett av alla goa vinterpass!

Ps: Phippler – om du läser det här: Jag hoppas du gör ditt jobb så att jag ska få sällskap på Twilight… 😉

Åtgärder

Information

One response

27 11 2011
Annis

åhåååå stor like!! Jag längtar som attans till stafetterna jag också. Så farligt sugna vi kommer vara i vår! Men först lite fler varv på 8an 😉 Det är rätt gött det också!

Kommentera

