Hejdå 2011

2 11 2011

Okej, kanske lite tidigt att säga hejdå till 2011 redan nu eftersom det är två månader kvar, men ser man till orienteringsåret så är 2011 till ända och 2012 ska ta vid. Ganska så najs!

Kort och koncis (jag kan ju iallafall göra ett försök att hålla det kort) sammanfattning av 2011:

  • 378 träningstimmar + några ev några missade eftersom jag varit ganska disträ med ifyllnaden av träningsdagboken senaste månaderna, men då är det bara lite uppvärmning och nedjoggningstid som saknas och det är inte så viktigt.
  • 57 tävlingar löpta (kanske nytt rekord!)
  • 9 länder besökta. Spanien (träningsläger), Portugal (träningsläger), Danmark (Spring Cup), Schweiz och Frankrike (träningsläger och VM-tester), Finland (NORT och Jukola), Norge (NORT), Italien och Schweiz igen (Swiss O Week), Tjeckien (WC), Schweiz igen (WC och WOC 2012-läger och sprintläger) och till sist Schweiz en gång till.
  • 27 riktiga sjukdagar och totalt 85 vilodagar (det känns som om jag tränat mycket men jag har ju vilat i nästan 3 månader – tur man slipper göra det i ett sträck).
  • Jag har lärt mig att jag måste vara sugen för att prestera och jag har blivit bra på att ta mig tid.
  • En minuspoängare på Sverigelistan (25-mannakorten)
  • Från 1:29 till 0:47 sekunder efter på sprint
  • 30:04 på grus-8:an
  • 9:a på 10-MILA, 5:a på SM-Lång, 10:a på WC-medel, 4:a på 25-manna

Och SÅÅÅ många erfarenheter rikare!
Spontana minnen (allra mest positivt) från året:

  • Tomteköttningen 8x1000m på grus8an i -14 grader en tidig julaftons morgon
  • Alicante- och Portugallägret. Top notch! Lägerliv – hell yeah!
  • Rekordslakt på grus-8an i mars
  • 10-milaresan: Alla förberedelser, läger, goa samlingar och till sist glädjen att lyckas
  • Disciplinprov deluxe hela maj som sedan sänkte mig hela juni och juli…
  • WOCFrance-läger i maj. Alltså den utsikten på morgonen…
  • Euromeeting och WOC2013-läger. Rehab för själen? Svar ja. Så bra!
  • O-ringen. Boende med bror och vargar runt huset och dans till Drängarna på 6e.
  • Inflytt i ny och egen lägenhet. Granne med Knipeflågsterrängen!
  • DM. Vunnit alla individuella DM-lopp jag sprungit sedan 2006 + alla stafetter förutom 1, men där hade jag ändå bästa sträcktid.
  • SM lång. Det jobbigaste jag gjort…? Kanske det lopp jag genomfört allra bäst i det stora hela.
  • WC-sprint i La-Chaux-de-Fonds. Alltså, det är stämning det…
  • 25-manna. 4:a, näst bästa svenska lag. Så häftigt att hela klubben är involverad och 25-mannakorten på det, kanske bästa loppet tekniskt/fysiskt iår?

Och så det som kanske varit allra bäst… Schweiz-roadtrip med Kanelin. Swiss O Week med deluxeboende, fantastiskt orientering på hög höjd, läckra sjöar, mycket efterrätt, sjukaste skogsfesten med engelskspråkig musik dubbat till tyska (jag DÖR!), kanske bästa träningssprint-loppet på VM-lagets sprintträning i Thun, bad i strömmen i Aare (kallt, men coolt) och såklart att jag från och med då är kär som aldrig förr! 🙂

See you in 2012 – häng på, det blir kul!

Åtgärder

Information

3 responses

2 11 2011
maria

vi ses där!

3 11 2011
sofia

Japp. 2012 blir året att minnas. Skall strax planera året med Eva. Blir kul det här!!

9 11 2011
jaxe

Grymt fin läsning! Och med tanke på Judith & Anna lär ju 2012 bli hur kul som helst också 😉

Kommentera

