Träningsläger WOC 2012

7 10 2011

Tjeckien byttes mot Schweiz och sjuk byttes mot frisk.

Tvingades som sagt avstå WC-långdistansen i Liberec och fick istället heja på de andra tjejerna och killarna i laget som sprang mycket bra. Sjukstugan fortsatte i  Prag där vi åt världens godaste mozarellasallad. På måndag morgon kom vi till Zürich och Schweiz (efter lite hej-och-hå-körning med chauffören för shuttle-bus till flygplatsen). Där åkte sjukbilen med Helena, Billan och mig direkt till boendet (via en pizza i Neuchâtel) och där blev det sömn och vila. Tog mig också en kort promenad och kände mig mycket bättre under måndagskvällen och bestämde mig för att tisdagen skulle bli dagen för att väcka kroppen.

På tisdagen åkte vi upp i Jura och tränade två träningar. Jag joggade och gick lite på båda. Sjukt kul orientering som passar mig jättebra och jag fick verkligen tvinga mig själv att sluta för att inte köra på för hårt första träningen efter sjukdom. Men jag njöt. Varje minut. Även om jag inte fick springa fort.

Dagen efter åkte vi till Estavayer-le-lac och sprang två kortare sprintbanor. Ökade här tempot successivt, men utan att pressa på riktigt max. Kändes efter omständigheterna ganska bra. Sprang dock och fokuserade lite för mycket på att hålla igen löpningen lite och hade därför inte riktigt den framförhållning och vägvalsplanering jag ville ha, men det var första sprinten på ett tag så det var ändå positivt.

Torsdag morgon åkte vi långt till en Mittellandskarta och det blev första och enda Mittellandpasset för mig. Det var en momentbana och jag tog det igen ganska lugnt, men kroppen började vilja vara med igen så det kändes som vanligt. Orienterade bra i det gröna och kunde förstå vegetationsskiftningarna på ett bra sätt. Härjade igenom en hel del brännässlor och snår (även om alla sa att denna var den klart finaste Mittellandkartan hittills).

På eftermiddagen var vi några stycken som valde att åka till Model Event och där blev det en kort runda. Fick in bra flyt och kände att jag fick taktiken klar inför lördag.

På fredag blev det vila, men med ännu en utflykt till La-Chaux-de-Fonds (staden för sprinten, var även där på onsdagen en sväng). Vädret fortfarande sommarfint, så därför var det extra nice att åka ner till Lac-de-Neuchâtel som kändes som vilket medelhav eller annat som helst. Värsta fint! Dock blev det ingen bad för mig… 😉

(Kartor kommer.)

Åtgärder

Information

Kommentera

