Slut på ett imponerande VM

20 08 2011

Ja, Sverige imponerade stort under hela VM och alla tjejer i truppen utom en fick med sig medaljer hem, och tre av dem av mest ädla valör. Det är helt fantastiskt!

Och jag är sjukt nöjd över att Sverige har friplats på alla individuella distanser på VM nästa år.  😉

—-

I övrigt har jag sprungit KM på Björnåsberget i onsdags. SÅ kul att springa i den skogen (där jag är uppväxt), jag bara myser. Kände mig stark uppför också, vilket var en skön känsla. Ska försöka hålla i alpträningen på något sätt här hemma. Frågan är hur man gör utan alper?
Karta KM lång.

Annars är motivationen lite sådär. Har känt mig snorig om mornarna, men inget har hänt. Samtidigt har jag hellre gärna varit hemma och piffat med lägenheten än att ge mig ut på ett träningspass själv. Något som dock var roligt var att de sedvanliga tisdagsintervallerna med mat drog igång denna veckan. Jag kom på mig själv med att ha haft ett leende i princip konstant från det att jag träffade Camilla på vägen till stugan till det att jag satte mig på cykeln och trampade hem. Det var kul rakt igenom och alltid så roligt att träffa folk som man inte sett på ett tag nu under sommaren. Tisdagarna ger som vanligt överskottsenergi. Bästa klubben!

Något annat som varit tipptopp senaste dagarna är besök och häng med två kära kompisar som jag inte träffat på länge. 2x fika på stan har det blivit (och en fantastisk morotskaka och en helt ok chokladboll) och det är så skönt att bara lämna allt som träning och orientering heter för några timmar och bara vara med en go vän och tjôta skiten ur varandra. Tack Carro och Lina!

Jag hoppas att det ska börja lossna i kropp och knopp snart, för SM stundar. Det ska bli skoj. Var på stafett- och medelträningsdag idag. Blev ett segt förmiddagspass, men ok genomförande, och på eftermiddagen ville jag inte springa så länge med tanke på snuvan som känns av då och då, så jag och Hedis bestämde oss för att enbart köra sista loopen av Elitseriebanan från tidigare 2000-tal. Det var en rolig och trixig medeldistans där jag orkade hålla hög fart och offensiv orientering. Precis så som jag ska göra. Jag njöt dessutom hela vägen.

Var dessutom kul att åka till en pizzeria för att få tillgång till ett eluttag för att kunna följa damstafetten. Därefter blev det som sagt träning innan vi kopplade upp herrstafetten på Axes Iphone. 7 personer som står och hänger vid en baklucka på en bil och alla tittar på en Iphone. Måste sett galet ut. Men spännande var det!

 

Kartor SM-träningar

Åtgärder

Information

One response

21 08 2011
Mikael Eliasson

Du får helt enkelt köra backbana. Höjdryggen ner mot Skår lär gå att få ut lite höjdmeter på annars kan du få en trevlig backbana jag har:) Det blir ju visserligen ingen höghöjdsträning i götet men kupering ska man nog kunna hitta.

Kommentera

