VM-sprint – vilken svenskdag!

16 08 2011

Åh, vad spännande det var att följa VM-sprinten idag och vad än mer fantastiskt det blev när tjejerna tog trippeln och Holmberg följde upp med silver! 4 medaljer! AMAZING!

Lider med Jerker som gjorde det allt för enkla misstaget att hoppa över en kontroll. Det är det som är farligt med framförhållning i sprint, men ändå är framförhållningen a och o för att man ska lyckas. Han kommer igen och kommer aldrig mer göra något sånt i VM-sammanhang. Dock kostade det mig en 3-rätters… 😉

Men alltså, tjejerna. Det finns inga ord. Jag var som sagt med på sista genrepet förra tisdagen och man såg redan då hur det lyste om dem alla 3, och hur de inte lämnar något åt slumpen. Lena du fick inte spöa Linnéa idag heller, men när det är en världsmästare så kanske det kan kännas lite bättre? 😉

Jag tycker jag har tagit stora kliv i sprint i år och jag älskar sprint och vill väldigt gärna springa en VM-sprint i framtiden. Att slå sig in i ett sprintlag de närmaste åren ser ju i nuläget ganska tufft ut. Och det är ju inte bara tufft på sprint. Alla andra distanserna är det minst lika tuff konkurrens. Plus att vi har världens bästa reserv. Dock hoppas jag tjejerna plockar många guld i år vilket betyder friplatser till Schweiz-VM nästa år… 😉 Nä men det sporrar otroligt att få konkurrera med världens bästa tjejer och få vara en del av dem. Slår jag dem vet jag ju vilken nivå jag håller – just det, världsklass.

STORT GRATTIS HELA SVENSKA LAGET! Ni gör det SÅ bra!

—-

Har också flyttat in i nya lägenheten idag. Den är SÅ fin. Jag kommer stortrivas! Känner det direkt! Men nu står det grejer ÖVERALLT så imorgon blir det uppackning deluxe.

Och som ni ser nedan så finns det feta uppdateringen om senaste 3 veckorna. Kartor kommer att komma under veckan, men nu kommer som sagt fokus ligga på att tömma flyttkartongerna, men det får bli imorgon. Nu är det läggdags, om jag kan hitta sängen bland all röra…

Åtgärder

Information

Kommentera

