Schweiz del 5 – Plump i protokollet

16 08 2011

Upp på höjd igen och en härlig långdistans (och ytterligare en tidig starttid!). Dock gjorde sig halsen mer påmind igen och jag bestämde mig för att ta det lugnt.

Fick stressa till start och kom nog upp i maxpuls redan där. Dock glömde jag nog huvudet vid starten för jag lufsade iväg och tittade mest på omgivningen och när jag kom på att jag skulle hitta första kontrollen var det inte så lätt eftersom det var rätt mycket nya gölar och annat som inte riktigt fanns redovisat på kartan. Men vad gör det? Det är ju semester! Solen kom fram och jag njöt i fulla drag hela vägen. I mål långt efter, men halsen kändes bra, det var det viktigaste för morgondagens medeldistans. Men även om tempot var lågt var inte tekniken så bländade för jag gjorde nog misstag på nästan varje kontroll. Blev i alla fall intervjuad till OLG Churs hemsida också där jag hoppas att jag fick spridit lite av den tacksamhet både Elin och jag känner för framförallt Sauters gästfrihet!!
Karta med GPS.

Efter tävlingen var det lugna gatan och mycket sötsaker (i like) och på kvällen fick vi besök av Jonas och Steeeefan och vi åt god lasagne och tårta och mousse au chocolate och därefter spelade vi plump där Elin sopade hem rubbet två gånger om. Men kul var det! Hann även med en omgång Schweizisk neger och president som Sverige även den briljerade. 😉 Tack och god natt och laddning för sista dagen på Swiss o Week.

Åtgärder

Information

Kommentera

