Schweiz del 2: Grattis Schweiz!

16 08 2011

Andra etappen, en bana på 8,1km 720m stigning med målplats på ca 2000m höjd. Halsen kändes för mig helt bra, men dessvärre inte för Norrland som fick stå över…

Jag gick iaf iväg till start vilket var ett äventyr i sig. Startade gjorde jag och första biten var inte så farlig. Mycket på skrå och ”lite” uppför. Efter halva banan började det bli backe, och inte så liten heller… Lagom tills det hade jag kommit ifatt KP så vi tog sällskap i bergsbestigningen. Det gick uppför, uppför och ännu mer uppför. Ibland i fjärran och ibland 5m ifrån löpvägen hördes koskällor klingande och efter den mesta stigningen (innan den sista) fiskade jag fram en bar ur bakfickan vilket gav både mig och KP lite ny energi. De va najs. Stämplade i mål på 98 minuter och med en mycket snyggare och spänstigare rumpa än tidigare. På andra etappen var det också sagt att man skulle finna ”the meaning of life”. Jag funderade på det där under tiden jag knäandes kravlade mig uppför sisådär 300hm på en gång. ”Nej, det  här kan inte vara meningen med livet.” Och så vände jag mig om och blickade ut över en soligt alplandskap… ”Okej, lite mening är det nog i alla fall.” Så vackert!
Karta utan GPS.

Och så var det grattis Schweiz! Inte för en ny Dressman-butik utan för att de firade nationaldag 1 augusti. Detta firades med grillparty hos Sauters med en fantastiskt god potatisgratäng. Mor Philipp kan det där med att laga mat. (Och baka, skulle det visa sig…)


Åtgärder

Information

Kommentera

