På g igen

28 06 2011

Efter dagens träningspass känner jag mig äntligen på g igen. Nu börjar ryggsäcken fyllas på med positivism igen och jag börjar se fram emot Euromeeting och dagarna i Finland!

Imorse joggade jag lite för att lufta benen efter pärsen igår. Körde lite styrka på det. Allt i strålande sol. La mig sedan med den gamla mp3-spelaren (som endast kan ta 25 låtar – ja, den är ju inte ny…) och lyssnade igenom musik från längesen (eksjö-tiden). Varierad kompott. Bra och mindre bra. Upptäckte sedan att jag varit i solen ett tag och det resulterade i pandalus deluxe. Eller en kokt kräfta. Sedan åkte mams och jag och tittade på tapeter till lägenheten. Hittade några som kan bli riktigt fina som fondvägg i vardagsrummet, men svårt att välja dock? Får lägenheten på fredag, men hinner inte ens besöka den då eftersom jag åker till Finland. (Sol, bad, träning och tävling – YES!)

Nu ikväll sprang jag 10 stycken 3-minutare med 1 minuts joggvila på milen. Fick bra sparring av många olika personer idag och det blev ett riktigt bra pass. Stabil kontrollerad löpning, men bra fart. Riktigt trött både här och var nu efteråt, men det är som det ska vara. Imorgon blir det en lugnare löpdag och så ska jag visa ryggen åt solen. Vändstekt är alltid bäst.

Sedan vill jag visa ett par fina artiklar.
1. ”Motionsorientering – tjädrar va kul” – En person som testat på Motionsorientering för första gången och var minst sagt nöjd. Fantastiskt skoj och Motionsorientering i Göteborg ökade med mer än det dubbla antalet deltagare från första till sjätte tillfället!
2. ”Årets idrottsprestation” – Att Hederskogs hade ett rent familjelag på Jukola är en prestation i sig, men att David tog sig runt hela banan (även om det var fin terräng så var det ju inte direkt tallhed) är så otroligt imponerande!

Åtgärder

Information

Kommentera

