Det spritter i kroppen…

14 06 2011

Imorgon är det dags. Då bär det av till Finland, Borgå och på torsdag går startskottet för den första deltävlingen i NORT. Kval som en medel-sprint och sedan går de 30 bästa till final, sprint i gamla Borgå.

Efter det förflyttas vi lite mer österut där jag på lördag springer sistasträckan på Venla-stafetten i lag med Pippa, Jennie och Louise. På kvällen och morgonen ska jag heja fram GMOK-grabbarna och sedan blir det buss tillbaka till Helsingfors. Dock blir det ingen båt för min del iår. Otroligt tråkigt tycker jag, men det är smällar jag får ta för att hinna till NORT-samlingen i Göteborg. Väl i Göteborg blir det åka av. Full koncentration och fokusering för att ta mig så långt som möjligt… Efter det blir det några dagar hemma där jag förhoppningsvis kan sola och bada innan midsommar firas i Oslo och den sista NORT-deltävlingen avgörs. Sedan är det faktiskt bara en vecka till innan det blir tillbaka till Finland och Euromeeting, som en första ordentlig förberedelse inför WOC2013. Inte helt fel.

De senaste dagarna har kroppen varit lite upp-och-ner, men jag tror att det beror på lite nervositet och viljan att ha pigga ben under hela NORT-touren. Dock vet jag att min grundform är bra, det räckte långt under För-EM, trots att det inte kändes bra, och något allvarligt har inte hänt sedan dess. Känner jag efter riktigt noga är det nog snarare så att det spritter i kroppen.

Tittade igenom lite gamla OL-bilder som ligger på datorn och det är en bild som är svårslagen känslomässigt och den känslan som finns hos mig i det ögonblicket när bilden tas… Den SKA jag bara få uppleva igen.

Åtgärder

Information

Kommentera

