Vive la France!

27 05 2011

Sitter på hotellet och blickar ut över Lac d’Annecy. En sjö med omkrets på ca 4 mil med höga alpberg i bagrunden. Tyvärr är det molnigt och lite regn i luften idag, vilket är en rejäl kontrast till de senaste dagarnas paradis: 30 grader och sol från en klarblå himmel som skiner ner i turkost  vatten.

Ja, det har inte varit svårt att hamna i rätt mode och känna harmoni här. Dagen börjar klockan 7 varje morgon med att bara sitta och njuta en halvtimme av att vara här och nu. Sedan en frukost med tidernas mest krämiga yoghurt som verkligen hade fallit brorsan i smaken. Därefter åker vi upp några höjdmeter för träning i mer human temperatur. Bitvis ordenliga problemlösningsutmaningar i den här skogen, men kul är det! Resten av dagen flyter på på ungefär samma sätt. Lite skog, lite käk, lite sol. Eller nej, inte lite, snarare mycket av allt!

I onsdags eftermiddag var vi några som åkte på alpängsvandring. Åkte upp några höjdmeter, promenerade några till och hade sedan picknick. (Jordgubbar!) Det var helt enkelt HELT FANTASTISKT! Vad är livet? DET är livet.

När det gäller träningarna så har det mestadels gått bra! Har varvat skogspromenader, med lugnare pass och sedan några med lite högre fart. I måndags sprang vi Knock-outsprint i Genève. Två korta kval på ca 1,3km och sedan lades den tiden ihop och man kvalificerade sig till A, B eller C-final. Jag lyckades komma i A-finalen där det var masstart på ca 1,2km och där blev jag 2:a. I onsdags sprang vi en one-man-relay bestående av 3 slingor, 2 på ca 2km och en på ca 1km. Gjorde en bom på en kontroll i början där jag inte vågade lita riktigt på att jag faktiskt hade koll och minutrarna försvinner ganska fort. Dock jobbade jag mig in i loppet, varvade efter 1a slingan som 5:a-6:a och inför sista slingan som 2:a och den platsen höll jag in i mål. Kul!

Idag är det fredag och en lugn dag inför de kommande observationstävlingarna. Har haft ett peppat snack med Anneli och snart är det lunch. Efter det väntar något crazy. Tycker det luktar dans jag, men vi får se vad det blir… Blir bra att få aktivera kroppen lite lagom! Imorgon är det medeldistans! Härligt!

Åtgärder

Information

Kommentera

