Världsrekord i disciplin!

14 05 2011

Jobba över 100 procent fördelat på tre olika jobb samtidigt som högsta prioritet ligger på att äta och sova bra för att få ut mesta möjliga av de där två träningspassen som också ska hinnas med under dagen. Att göra det där under ett par veckor krävs disciplin. Kanske till och med på världrekordnivå?

Ja, det är väl det jag sysslat med senaste tiden.

Klockan ringer. Upp och springa ett varv runt 8an (inte alla dagar, men några iallafall) och sedan duscha och äta frukost. Därefter jobb några timmar hemma, i stugan eller ute i fält innan det är dags för lunch. Därefter mer jobb, troligtvis med barnen i Öjersjö. Spela pingis eller lösa konflikter. Från jobbet och jobba lite till innan det är dags för träning igen. Träna träna träna. Hem, duscha, äta mat (förhoppningsvis en matlåda), sedan svara på resten av alla mail som kommit in under eftermiddagen och strukturera upp för jobbet dagen därpå. Sedan gå och sova och inte tänka på allt som ska göras morgonen efter. Godnatt.

Ja, man kan väl säga att det har varit mycket senaste tiden. För mycket. Men eftersom jag ändå, trots tonvis med jobb, har prioriterat och byggt dagarna (iallafall de flesta) efter vad jag ska träna så har det gått bra. Och även om jag jobbat skiten ur mig så har jag också haft lite kul:

Premiären av Motionsorientering var i onsdags och det blev hellyckat! Majoritet nybörjare och däribland många unga! De allra flesta var heltända på det här med orientering och spred så mycket positiv energi. (ÄR orientering såhär kul, verkligen? JA, det är det ju!!!) Alla lovade att komma tillbaka framöver och också ta med sig vänner och bekanta. HURRA!

Sedan har jag också stått i landslagsjacka mitt i Nordstan för att visa upp orientering. Det trodde jag ju inte riktigt att jag skulle göra någongång, men så blev det. Jag hade ju gott sällskap i form av min klubbkompis Johan så det var cool-lugnt. Men tillräckligt med kändis blir man inte på det så därför har jag varit med ytterligare en gång i lokalradion. Första gången var ju för några veckor sedan i programmet Sportsnack där jag och Ola Jodal berättade om GMOKs satsning på eliten samtidigt som vi är på g med massa spännande projekt. I måndags var jag med i programmet Radiohuset och berättade om Hittaut.nu och Motionsorientering. Det gick jättebra! Tror jag. Har inte vågat lyssna på webbsändningen om det finns någon sådan. Kan ju iallafall konstatera att de andra damerna var rätt mycket mer nervösa än vad jag var så jag fick ta den ”coola – jag kan det här”-rollen.

Mitt i allt har jag faktiskt också hunnit med ett studiebesök på Icebug där jag bytte mina Anima mot ett par Acceleritas. Ska bli spännande att prova dem! Kan också förvarna om att det kommer en hel del intressanta grejer från IB framöver…

Ja, vad kan jag mer berätta? Jag har en bomb, men den släpper jag inte helofficiellt än även om ett gäng redan vet. Men jag kan ju berätta om Emmas och min freeride:ing från Sisjön igår. Alltid spännande att springa i terrängen utan karta. Spana in rutten. Vi pratade innan vi sprang iväg om att springa sydväst… Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig.

Nu är det tack och godnatt för att ladda för morgondagens… Ja, vad blir det? Jobb och träning såklart! (Söndag = måndag = tisdag = onsdag = torsdag = fredag = lördag. Måndag hela veckan med andra ord.) Sedan ska jag börja packa ihop lägenheten för att flytta hem nästa vecka. Och kanske börja packa emot Frankrike? Ja, dit åker jag den 23:e. Ska bli ganska så nice!

Åtgärder

Information

One response

21 05 2011
Petra

Heja Lina! Vad mycket bra du sprider! Att jobba sådär mycket är en smak av vad livet kan erbjuda efter OL-satsningen. Den beryktade balansen är A och O som vi över 30 kan säga.. =) Ha det gott i Frankrike.

Kommentera

