Samarbetet med Icebug fortsätter!

6 04 2011

En förutsättning för att lyckas i de flesta idrotter är bra material. Det såg vi inte minst under Skid-VM i Holmenkollen för någon månad sedan då svenskarna ena dagen hade kanonskidor som gav dem guld och andra dagen sämre och drömmen om medalj förblev just en  dröm.

I orientering är vi inte riktigt lika beroende av materialet (vilket jag tycker är så himla skönt), men att ha rätt skor på fötterna gör att jag har större chans att hålla mig fri från skador m.m. Icebugs OLx Spirit är de enda metalldubbade OL-skorna som hittills fungerat för min häl (som jag haft väldigt problem med och opererade inför säsongen 2006) och jag hoppas att de ska fortsätta fungera lika bra.

Under säsongen 2011 fortsätter jag alltså mitt samarbete med Icebug vilket såklart känns mycket bra! Jag får nu chansen att bl a springa i säsongens nya modell av Olx Spirit. Spännande!

Det som jag tycker är viktigt med bra orienteringsskor är att de är lätta – att jag får den rätta känslan när jag springer i terrängen. Jag vill känna att jag flyter fram. Jag vill också känna närhet med marken för att på bästa sätt parera ojämnheter för att bibehålla ett så upprätt löpsteg som möjligt. Och för att ge Icebug lite extra cred så kan vi kan väl säga såhär. Är det en väderlek med regn och mycket hala stockar och pinnar i terrängen (som det ju ofta är i skogen…………..) så finns det ett par skor jag väljer 10 gånger av 10. Och det är just dom där med den där lilla metalldubben mitt under foten… Bra skit!

Åtgärder

Information

Kommentera

