Tävlingspremiär imorgon!

12 03 2011

Imorgon är det dags för årets första riktiga tävling och det är stafett som gäller – Hallandsstafetten! GMOK mönstrar lag i de flesta klasserna och det ska bli en kul säsongsstart!

Jag springer sistasträckan som ska vara 6,3km och före mig springer Jennie och Petra. Ska också bli riktigt kul att se de andra tjejerna i klubben (vi har 4 damlag!). Känns som om många är på G igen, speciellt Mimmi och Louise! Men det blir en tidig morgon imorgon. Avfärd vid kl 7 på morgonen för att hinna till starten vid 9:10. (Så minst en timma tidigare för förstasträckslöparna!) Dock kompenserade jag genom att ligga till 11 idag… 🙂

De senaste veckorna av träning har förflutit riktigt bra. Jag har tränat mer än vad jag gjort tidigare, men ändå känt mig starkare och snabbare och inte mer sliten. Jag har tagit mer tid till återhämtning genom att bland annat varit mer noga med sömnen. Känns skönt att det ger resultat och känns skillnad ganska omgående! Ser fram emot att fortsätta träna några veckor till!

Förra lördagen var vi med klubben på träningsdag i Halland, barmarksträning i Snapparp och Ringhals. Fick två riktigt bra pass med vårkänslor! Framförallt stafett-träningen i Snapparp var mycket positivt. Hade tidernas träningsvärk sedan joggen/löpskolningen/styrkan/innebandyn/joggen dagen innan och hade inget snyggt löpsteg, men hade ändå ett jämt bra tempo och kunde springa med blicken högt och bra sträckplanering. Fick fint flyt. Kul! Nu vill jag ha vår på riktigt! (Det närmar sig…)

Ja, det är mycket som har gått bra den senaste tiden, men tyvärr inte allt. Jag fick reda på i veckan att jag inte får behålla lägenheten längre än till mitten/slutet av maj, vilket är väldigt mycket kortare än vad det var sagt/vad jag trott från början (då var det tal om minst ett år, med chans på flera år)… Hon som har förstahandskontraktet är tillbaka i stan, men ska dock inte ha lägenheten tillbaka, utan skulle flytta in i något nytt boende, men hon fick då inte stå som förstahandskontraktsägare någon annan stans. Hon måste därför säga upp kontraktet och jag får inte ta över det då lägenheten måste ut på boplats för att allt ska bli rätt.

Jag är fruktansvärt besviken och frustrerad över att jag inte får bo kvar. Jag har verkligen känt att det här var så rätt och att det funkar så bra med kombinationen jobb och mycket träning. Läget är jättebra, närhet till alla de bästa träningsområdena; både skog och väg, bra kommunikationsmöjligheter upp till Öjersjö Brunn, inte långt till stan m.m… Och framförallt låg hyra då inkomsten inte är direkt skyhög… Jag har också fixat och donat så mycket med den för att det skulle kännas som mitt hem. Pappas målarinsats helt i onödan… Ja, luften gick ur…

Det var så skönt att kunna ha den grundtryggheten som lägenheten var för att kunna genomföra det jag vill göra bra. Nu ska jag bli bostadslös om 2 månader, mitt i säsongen. Jag tänker inte och vill inte låta detta gå ut över det jag hittills har byggt upp och jag ser två lösningar: 1) köpa lägenhet som jag kan flytta in i direkt när jag blir av med denna 2) flytta hem igen, bo hemma under sommaren och köpa lägenhet/hoppas på flax hos SGS till hösten. Men köpa lägenhet är ett projekt i sig då den ekonomiska situationen inte är den mest optimala för någon som inte vill plugga/jobba mer än 50% och sedan träna för att elitsatsa på en idrott där du i bästa fall vinner någon tusenlapp.

Ja, vi får se hur det blir och jag ska försöka välja lösning så snart som möjligt så att jag slipper fundera på det, men just nu är jag bara så jävla pissed…

Får fokusera och ladda inför morgondagen och hoppas på samma leenden och fina laginstats som vi visade upp i Umeå i höstas…


Åtgärder

Information

Kommentera

