And every star in the sky…

1 02 2011

…is taking aim at your eyes like a spotlight. Ett utsnitt av en av de bästa balladerna ever. Air Supply – Making love out of nothing at all. Vill du ha en bra låt med mycket power, lyssna på den!

Ja, detta får avsluta en i princip fulländad dag! Det började med att åka in till stan för att lämna mamma på ett möte, hämta upp Johan och sedan åka till IKEA för att göra lite returer/köpa ännu mer grejer till lägenheten. Och ändå har jag bara köpt saker jag verkligen verkligen behöver, men bankkontot har fått sig en rejäl törn… Tur att jag är bra på att spara! 🙂 Därefter bar det av till lägenheten för att äntligen få pimpa och göra iordning allt som jag har föreställt mig i tanken. Höll på i massa timmar med mycket bra hjälp från mamma och pappa (tusen tack!) och hann inte riktigt klart, men imorgon så. Det kommer bli SÅ bra!

Sedan började klockan dra sig mot 18 och vad gör Lina Strand en tisdagkväll klockan 18 om hon får välja? Jo 10 gånger av 10 är hon på intervallträning med klubben och idag var en sån där dag som förklarar varför jag kan gå o längta till ett av veckans tuffaste pass. 3(6-4-2) med 1:30vila stod på programmet och vi fick förlägga det längs Delsjövägen eftersom 8an var så isig. Öppnade lite lugnt då det är första fartpasset på väldigt länge, men kunde öka successivt. Sprang större delen tillsammans med Jennie och Petra och kände en riktig lagkänsla och glädjen från de 2 senaste SM-stafetterna infann sig. (Snart hoppas jag att även Louise är med och trycker igen!) Efter 36 minuter i effektiv intervalltid så kände jag mig lagom mör och joggade ner (uppför Skatåsbacken och träningsvärken i låren smög sig på…) tillsammans med Liina. Det blev bastu (lång sådan i vettig värme, mmm) och sedan mat. Och vilken mat sen! Simon och Isabelle överträffade alla och bjöd på fantastiskt god chiliconcarne-gryta med ris och sedan hade de dessutom bakat brödbullar. SÅ gott! Men vänta, det kommer mer. Efterrätt: vaniljglass med lite ljummen bärsås. Att sedan denna makalösa måltid fick avnjutas tillsammans med nära och kära i klubben som alltid framkallar skratt hos mig är grädden på moset. Ser redan fram emot nästa vecka! Tack underbara klubb!

Efter träningen och lite taxichaffis åt Samboparet Johan och Erik så vred jag på Air Supply på högsta volym och slet ut rösten lite på hemvägen. Det ska bli skönt att slippa den där resan fram och tillbaka, men ikväll hade jag ändå ett moment. Det var bara jag. Ibland är det skönt att bara kunna fokusera på sig själv.

Nu är jag människa igen! Imorgon flyttar jag! Heja mig!

Åtgärder

Information

Kommentera

