”In Sweden they call it a kick!”

27 12 2010

Snörvel, snörvel… Har åkt på en liten förkylning som satt sig i näsan och har rotat fram allt snor som finns på de här breddgraderna. Ingen höjdare, och allt det där som ska vara så bra på TV under jullovet verkar inte existera?

Nepp, så då får man göra annat! Åka spark till exempel!

Gick till morfarns förråd och hittade en fin gammal spark, och var otroligt entusiastisk när jag gav mig iväg. Dock talade inte väglaget för sparkåkning. Vadå, tänker ni nu, det finns ju hur mycket snö som helst. JA, det finns det, men de har också hittat hur mycket grus att grusa vägarna med också. Trots att man bor på landet. Så det blev en liten runda med sparken, men roligast hade jag nog när jag tänkte på Sällskapsresan: Snowroller, och citatet i rubriken. Jaja, vi får hoppas på att jag hinner före grusmaskinen när nästa snöfall kommer. Och en promenad fick jag ju mig i alla fall. Mitt emellan allt snytande…

Nu blir det film! Inception kanske?

Åtgärder

Information

Kommentera

