Talanglandslaget 2011!

18 11 2010

När mörkret har lagt sig och vinterkylan börjar krypa på, ja då är det skönt med lite positiva besked utöver det som händer i vardagen. Att få en plats i talanglandslaget för 2011 är sporrande och ger en extra kick för vinterträningen!

Det är alltid lite spännande när den svenska landslagstruppen släpps varje höst, och lite extra var det i år eftersom det är ny landslagsledning och jag inte hade någon aning om hur grupperna skulle byggas. När jag erbjöds en plats i den svenska talanggruppen så var det bara att tacka och ta emot! Jag vet inte så mycket om vad det kommer att innebära än, men det är på gång. Första samlingen kommer iallafall att bli i samband med Göteborg Open i januari, vilken känns väldigt bra eftersom det redan låg i min planering att delta där.

Spontant så tror jag att det kommer bli väldigt roliga samlingar. Större delen av gänget i talanggruppen var med på Euromeeting i höstas (förutom ”åldermannen” Rost som redan tagit steget upp bland den högsta eliten! Gött mos!) och när vi var i Tjeckien var det grymt mycket skratt! Goa minnen! Och jag har en känsla av att de här samlingarna kommer ge mig fler sådana. Och såklart mycket utveckling. Från talang till världselit!


Foto: Medeldistanskval JVM 2008

Åtgärder

Information

Kommentera

